Wiadukt zobaczymy po wybudowaniu, koncepcji nie udostępnią
- Jacek Piech
Po dzisiejszej rozmowie nie mam w zasadzie żadnych złudzeń co do tego, że nie ma woli ujawnienia szczegółów budowy wiaduktu. Niestety moje obawy o to, że będzie to na zasadzie "zrobimy jak chcemy, oby zrobić", zaczynają się potwierdzać. Myślę, że można zapomnieć o jakichkolwiek konsultacjach w tej sprawie. To duży błąd, bo wiadukt w kształcie udostępnianym na planach przesłanych przez urząd ma wiele niejasnych rozwiązań. Trudno też mówić o szczegółach, które się wręcz ukrywa. Co ciekawe od burmistrza usłyszałem, że miasto zamówiło kolejne aktualizacje tej koncepcji i zna już szacunkowy koszt budowy. Według burmistrza wersja z dnia dzisiejszego to 14 000 000 netto.
Budowa wiaduktu to inwestycja, która odciśnie piętno na całe pokolenia. Nieprzemyślana budowa na doraźne potrzeby bez przemyślenia skutków na przestrzeni dekad to czyste szaleństwo, biorąc pod uwagę aktualny układu urbanistyczny miasta. Jeśli solidnie nie przygotuje się do tego i nie wysłucha opinii specjalistów i mieszkańców, to będzie to pomnik buty, ignorancji i bezmyślnej rozrzutności.
W poniedziałek burmistrz i jego zastępca byli w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Rozmawiali o możliwości dofinansowania tej inwestycji. Kurtuazyjne spotkanie nie przyniosło żadnych wymiernych rezultatów, poza informacją o sposobie ubiegania się o pieniądze. Według burmistrza miasto może wystąpić o dofinansowanie w wysokości 50% ale dopiero w listopadzie 2017 roku. Warunkiem koniecznym jest jednak aktualne pozwolenie na budowę. PKP nadal podtrzymuje swoją wcześniejszą deklarację, że udzieli wsparcia w zakresie dotyczącym infrastruktury kolejowej. Czas biegnie, widać olbrzymią determinację by wykonać wiadukt do końca 2018 roku.
Z mojej strony też jest duża determinacja, by zobaczyć zamówione opracowania koncepcji wiaduktu. I ja i wy macie pełne prawo by wiedzieć, czym chce uraczyć nas władza na kolejnych kilkadziesiąt lat.
Zobacz również:
Wiadukt. Co zyskamy, co stracimy?
Oddać miasto mieszkańcom
Plan do koncepcji budowy wiaduktu
Niniejszy regulamin podaje jedynie wytyczne a nie ścisłe reguły dotyczące publikacji komentarzy. Użytkownik publikuje swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.
Redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy bez podania przyczyny.
Użytkownik zamieszczając komentarz automatycznie wyraża zgodę na opublikowanie wypowiedzi zarówno w portalu jak i wykorzystaniu przez podmioty współpracujące.
Będziemy usuwać:
- komentarze zawierające treści sprzeczne z prawem
- komentarze zawierające treści propagujące przemoc i dyskryminację
- komentarze zawierające wulgaryzmy
- komentarze zawierające treści reklamowe
- spam
- komentarze zawierające wyłącznie odnośniki do innych stron
- komentarze zawierające treści obrażające inne osoby
- powtarzające się komentarze
- komentarze znacząco odbiegające od tematu
Wpisy zawierające uwagi, zastrzeżenia zarzuty lub inne treści pod adresem redakcji prosimy kierować bezpośrednio do redakcji. Umieszczone w komentarzach będą usuwane.
Poziom wypowiedzi zależy od osób piszących, dlatego zachęcamy do pisania zgodnie z zasadami ortografii a przede wszystkim na temat.
Komentarze są publikowane w sposób automatyczny niewymagający ingerencji administratora. Jeśli uważasz, że opublikowany komentarz łamie regulamin prosimy zgłosić ten fakt za pomocą odnośnika "Zgłoś administratorowi". Po zapoznaniu się zarówno z treścią komentarza jak i zgłoszenia administrator podejmie decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji bądź pozostawieniu go.
Wszelkie kwestie sporne proszę kierować bezpośrednio do redakcji.
Administrator w sposób suwerenny i ostateczny podejmuje decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji.
Jeśli z jakiegoś powodu nie zgadzasz się z podanymi tu wytycznymi nie zamieszczaj komentarza.
Regulamin obowiązuje od 2012-04-19
A swoją drogą to wiadukt w ogóle mi się nie podoba. Będzie tylko szpecił w tym miejscu.
Tunel tunel i tylko tunel
Nie sądzę, że ruch będzie mniejszy, zważywszy na to, że są przecież targi ostródzkie, które się bardzo prężnie rozwijają, a o ruchu w lecie już nie wspomnę
A jeżeli chodzi o grunty to ty się nie martw nie takie projekty są już w Polsce wykonywane
A powiedz mi ile inwestycji w czasach swoich początków były krytykowane, a po czasie dopiero są wychwalane?
Dlatego budowa tunelu, obwodnicy kolejowej to przyszłość w którą musimy patrzeć, bo nigdy nie wiadomo jak Ostróda się rozwinie.
PS Dyskusja tu dotyczy budowy wiaduktu. Dopóki nie ma na stole profesjonalnych analiz organizacji ruchu w Ostródzie, uwzględniających wiadukt, każdy, kto porusza się po Ostródzie ma prawo być ekspertem. Nie lepszym, ale i nie gorszym, niż jakikolwiek urzędnik miejski.
best place to buy
generic viagra online: souzoku.wiki/.../