Budowa statków - ostatnie podejście

Ilustracja. foto: OstrodaOnline.plZaprojektowanie i wykonanie przebudowy statków pasażersko-wycieczkowych celem ich dostosowania do standardów wymaganych dla statków żeglugi śródlądowej wraz z zakończeniem procesu ich budowy w ramach zadania „Zwiększenie oferty turystycznej Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej w Ostródzie”. Urząd Miasta w Ostródzie w swoim Biuletynie Informacji Publicznej w środę 5 lutego 2014 roku zamieścił ogłoszenie o zamówieniu publicznym, które ma być ostatnią deską ratunku przed zwrotem dotacji unijnej. Czy będzie to udana próba reanimacji projektu, czy tylko czasowe odłożenie w czasi decyzji o zwrocie dotacji, dowiemy się najwcześniej 18 marca. Wtedy upływa termin składania ofert.

Ile miasto wydało już na ten projekt pozostaje tajemnicą. Urząd Miasta nie jest skory do ujawnienia tej informacji. Wiadomo natomiast, że z zamówionych trzech statków będą tylko dwa. Pod warunkiem pomyślnego rozstrzygnięcia przetargu i terminowego zakończenia prac.
Szacunkowa wartość bez VAT aktualnego zamówienia to 365 689,13 EUR (1 530 957,54 PLN)

Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. II.1.5), obejmuje:
1) Zakres przedmiotu zamówienia:
a) Opracowanie dokumentacji projektowej dla każdego statku będącego przedmiotem zamówienia mającej na celu dostosowanie do standardów wymaganych dla statków żeglugi śródlądowej. Wykonawca zobowiązany jest do wstępnego uzgodnienia zaproponowanych rozwiązań (konstrukcyjnych kadłuba oraz zadaszenia, elementów wykończenia i wyposażenia w zakresie koniecznym do uzyskania niezbędnych zezwoleń), w tym również standardu wykończenia i wyposażenia z Zamawiającym oraz inspektorem nadzoru przed rozpoczęciem prac projektowych. Przed zakończeniem prac projektowych wykonawca zobowiązany jest do końcowego uzgodnienia zaproponowanych rozwiązań z Zamawiającym. Przedmiotem zamówienie jest również sprawowanie nadzoru autorskiego przy realizacji przedmiotu zamówienia w oparciu o przygotowaną dokumentacje projektową. Dokumentacja projektowa powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Wszystkie projekty muszą być w pełni zwymiarowane.
b) Przebudowę statków pasażersko-wycieczkowych Ostróda 1 szer. 3,0m i Ostróda 2 szer. 3,40m, zgodnie z opracowaną przez wykonawcę dokumentacją projektową.
c) Wykonanie wszelkich prac pomocniczych i towarzyszących niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności:
- ustawienie statku na łożu montażowym, zabezpieczającym statki przed mogącymi wystąpić deformacjami w wyniku prac ślusarskich, monterskich i spawalniczych oraz wszelkich innych prac niezbędnych do całkowitego zakończenia budowy statków celem ich oddania do eksploatacji,
- demontażu elementów statku, które uległy zniszczeniu lub dewastacji i montażu nowych, trwałych (odpornych na warunki atmosferyczne) wolnych od wad elementów statków,
d) Opracowanie dokumentacji technicznej (roboczej), w zakresie wymaganym do uzyskania uzgodnień niezbędnych do prawidłowej budowy statków.
e) Zapewnienie nadzoru instytucji klasyfikacyjnej- PRS nad projektowaniem oraz przebudową statków.
f) Wykonanie dokumentacji statecznościowej wraz z przeprowadzeniem próby przechyłów oraz wykonanie rys znaków zanurzenia.
g) Uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich ewentualnych zmian wprowadzanych do rozwiązań określonych dokumentacją klasyfikacyjną i/lub projektową.
h) Montaż urządzeń nie objętych dokumentacją klasyfikacyjną i projektową, będących w posiadaniu
Zamawiającego tj. GPS, Echosonda z sonarem (sonar patrzący w przód 100/50 m); kamera telewizyjna- 3szt. + monitor; radar (zasięg min. 20 km).
i) Zaproponowanie i wdrożenie elementów dekoracyjnych w formie np. naniesienia grafiki przy użyciu folii przetłoczeniowej z nadrukiem wielofarmatowym lub folii graficznej/polimerowej zabezpieczonej laminatem lub innej równoważnej uzgodnionej z Zamawiającym, odpornych w szczególności na działanie wody i warunków atmosferycznych w oparciu o przedłożony przez Zamawiającego projekt koncepcyjny.
j) Uzyskanie zatwierdzenia PRS, klasy „*sKM 3D pas” oraz świadectwa żeglugowego dla przebudowanych statków.
k) Wykonanie i przymocowanie do kadłuba każdego statku tabliczki pamiątkowej metalowej o wym. 15x10cm łącznie 2szt., zgodnie z dokumentem: Obowiązki Beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej (http://www.rpo.warmia.mazury.pl/index.php?page=dzial&dzial_id=134).
l) Transport statków (wraz z załadunkiem i rozładunkiem):
- z miejsca ich postoju (Gdańsk, ul. Przełom 1) do miejsca ich przebudowy, tj. do stoczni wybranego Wykonawcy; oraz
- z miejsca ich przebudowy do doku Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej (Ostróda, ul. Georga Jacoba Steenke); niezwłocznie po uzyskaniu dokumentów niezbędnych do prawidłowej eksploatacji, w tym: świadectwa klasy i świadectwa żeglugowego, w terminie określonym w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
2) Ogólna charakterystyka statków będących przedmiotem zamówienia:
Śródlądowe statki pasażersko-wycieczkowe podlegające przebudowie przeznaczone będą do rejsów turystycznych po Kanale Ostródzko-Elbląskim oraz innych śródlądowych akwenach wodnych. Przewidywany okres eksploatacji statków obejmuje sezon nawigacyjny trwający od początku maja do końca września. Wyposażenie nawigacyjne statków musi umożliwiać kontynuację rozpoczętego rejsu dziennego
po zapadnięciu zmroku.
Przyjęte założenia i rozwiązania techniczne statków winny uwzględniać specyfikę założonych wodnych dróg
śródlądowych w szczególności w zakresie:
- Głębokości i szerokości toru wodnego;
- Wymiarów śluz znajdujących się na trasie rejsu;
- Minimalnych prześwitów mostów znajdujących się na trasie rejsu;
- Wymiarów i kształtu kadłuba statków-dostosowanych do wymiarów i nośności platform-wózków służących do przewożenia statku po pochylniach, jak i do rozstawu dalb naprowadzających statek na wózek;
- Wymogów administracji krajowej i polskiego rejestru statków w aspekcie dopuszczalnych ulg technicznoeksploatacyjnych statków.
3) Główne parametry techniczne statków objętych przedmiotem zamówienia:
Projektowane statki są statkami odkryto pokładowymi, z pokładami szańcowymi w części rufowej, gdzie znajduje się pomieszczenie siłowni oraz pokładami szańcowymi w części dziobowej, na których znajduje się pokładówka stanowiąca pomieszczenie sterówki.
Wymagane parametry statków:
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 6 / 23
- Długość całkowita: Lc 26,0 m (każdy statek),
- Długość wodnicy: Lwl 25,70 m (każdy statek),
- Długość międzypionami: Lpp 25,06m (każdy statek),
- Szerokość: B 3,0m (statek: Ostróda 1), 3,40m (statek: Ostróda 2),
- Wysokość boczna: H 0,90m (każdy statek),
- Prędkość kontraktowa: v 8 w (każdy statek),
- Liczba pasażerów: CLpas 62 osoby (statek: Ostróda1), 70 osób (statek: Ostróda2),
- Liczba załogi: CLzal 3 osoby (każdy statek),
- Liczba silników: 2 (każdy statek),
- Wytwórca silników / typ: silniki dostarcza Zamawiający (zał. nr 5 do siwz),
- Moc silników: P 63,0 kW (każdy statek),
- Obroty silników: n 2500 obr./min. (każdy statek).
Poszycie kadłuba oraz wszystkie elementy konstrukcyjne wykonane zostaną z blach i profili stalowych NW, jeśli nie zaznaczono inaczej, lub innych uzgodnionych z PRS.
4) Klasa statku, rejon pływania, klasa drogi wodnej:
Statki podlegają klasyfikacji i budowie pod nadzorem PRS, a rozwiązania techniczne statków winny być zgodne z wymogami zawartymi w obowiązujących „Przepisach klasyfikacji i budowy statków śródlądowych” PRS, oraz Dyrektywie 2006/87/WE, dotyczącymi statków przeznaczonych do eksploatacji w 3 rejonie żeglugi, na drogach wodnych klasy III. Stosowalność odpowiednich przepisów należy uzgodnić z reprezentującym PRS inspektorem klasyfikującym.
Dokumentacja oraz budowa statku podlega zatwierdzeniu przez PRS, a statek otrzyma symbol klasy: * sKM 3D
pas, gdzie:
- *- symbol klasy statku zbudowanego pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego PRS;
- sKM- statek z napędem mechanicznym;
- 3- rejon żeglugi,
- D- statek uprawiający wyłącznie żeglugę krajową (na wodach państwa bandery), korzystający ze zezwoleń
przewidzianych w załączniku 2 części I „Zasady klasyfikacji”,
- Pas- statek pasażerski.
Uwaga:
1) W przypadku, gdy w dokumentacji klasyfikacyjnej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji klasyfikacyjnej i/lub naprawczej.
2) W cenie ofertowej należy uwzględnić zamontowanie materiałów, urządzeń i wyposażenia statków jakie Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy (zał. nr 5 do siwz).

Pełen tekst ogłoszenia: http://bip.warmia.mazury.pl/ostroda_gmina_miejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/

Zobacz również:
Urzędnicy utopili miliony złotych ! Jak zwykle zapłacą podatnicy. Winni pracują nadal

Zwrot dotacji wielce prawdopodobny

Statki widma