W środę 22 marca 2017r. odbyło się spotkanie Rady Osiedla Centrum, na którym Burmistrz Ostródy Czesław Najmowicz mówił o koncepcji budowy wiaduktu. Poza potwierdzeniem kilku wcześniejszych informacji nie dowiedzieliśmy się wiele więcej ponadto, o czym już wiedzieliśmy. Burmistrz nadal nie chce udostępnić pełnej treści koncepcji. Trzeba dodać, że powstały już trzy koncepcje i wygląda, że to nie koniec.
Burmistrz kolejny raz potwierdził, że koszt budowy wiaduktu może wynieść około 20mln zł. Jednocześnie usłyszeliśmy, że miasto musi zabezpieczyć we własnym zakresie całą kwotę na rozpoczęcie inwestycji. Dotacja może być przyznana najwcześniej w 2018 roku i wcale nie jest pewne, że miasto ją otrzyma. Według burmistrza są dwie przeszkody. Pierwsza to sam proces przyznawania środków, drugi to fakt, że o takie środki może ubiegać się wyłącznie Starostwo Powiatowe. Dofinansowanie możliwie jest do 50% kosztów, przynajmniej tak twierdzi burmistrz.
Przy okazji przedstawienia informacji o budowie wiaduktu usłyszeliśmy o konieczności remontu i dostosowania jednaj z ulic do ruchu ciężkich samochodów ciężarowych. Dotyczy to całego odcinka ulicy 1 Dywizji. To odcinek od skrzyżowania z ulicą Drwęcką, aż do wiaduktu pod drogą S7 (około 800m). Problem na chwilę obecną jest taki, iż jest to droga wewnętrzna, nie publiczna a wskazywany przez burmistrza koszt tego remontu to nawet 8 mln zł. Bliższym prawdy byłoby jednak w tym przypadku mówienie o budowie całkowicie nowej drogi, nie o remoncie istniejącej. Ta droga musi obsłużyć ruch samochodów ciężarowych, gdyż w założeniu będzie to jedyna droga dojazdowa do MPEC i terenów znajdujących się po wschodniej stronie S7. Ku naszemu zaskoczeniu ewentualny remont najprawdopodobniej zostanie wykonany dopiero po zakończeniu budowy wiaduktu. Oznaczać to może poważne kłopoty z dojazdem zaopatrzenia do MPEC.
Podczas spotkania usłyszeliśmy również, że jedna z koncepcji zakłada wyburzenie budynku znajdującego się na rogu ulicy Mazurskiej i Drwęckiej. To niewiarygodne, ale właścicielka również usłyszała o tym po raz pierwszy na spotkaniu. Takie podejście urzędników należy chyba skwitować krótkim - "bez komentarza".
W trakcie spotkania padły tematy likwidacji obecnych parkingów, chodników i zejścia dla pieszych z wiaduktu, o rondzie (Olsztyńska-Drwęcka) oraz rozwiązania komunikacyjnego w ramach skrzyżowania Drwęcka- Dywizji- Grunwaldzka- Kopernika. Gorąco zachęcam do obejrzenia materiału z tej części spotkania.