To pytanie zadaje sobie wielu mieszkańców Ostródy. Od dłuższego czasu staramy się uzyskać wiarygodną odpowiedź na to pytanie. Sprawdzamy, jak przebiega budowa i niestety mamy obawy, czy zakończenie nastąpi w tym roku. We wrześniu było opóźnienie w pracach. Jak jest teraz dowiemy się, kiedy urząd odpowie na nasze pytania.
W dokumentach przekazanych na początku października jest wiele niepokojących informacji. We wrześniu stan zaawansowania wielu etapów prac był poniżej 50%.
ROBOTY BUDOWLANE | % zaawansowania robót |
---|---|
Tynki i okładziny ścienne |
45,55% |
Stolarka okienna i drzwiowa |
0% |
Wyposażenie: zespoły sanitarne i szatniowe, pom.gospodarcze |
0% |
TELETECHNIKA | % zaawansowania robót |
---|---|
Okablowanie strukturalne |
35,29% |
System I&HAS |
27,37% |
System dozoru wizyjnego |
4,65% |
System ESOK |
3,28% |
System nagłośnienia |
17,04% |
Basenowa tablica informacyjna |
9,99% |
ROBOTY ELEKTRYCZNE | % zaawansowania robót |
---|---|
Instalacje siłowe, gniazd wtykowych i wyrównawcz. |
45,71% |
ROBOTY SANITARNE | % zaawansowania robót |
---|---|
Instalacja wodociągowa |
|
Armatura instalacji wodociągowej |
0% |
Izolacje i przepusty |
15,08% |
Kanalizacja sanitarna |
|
Armatura i wyposażenie |
0% |
Przepusty |
15,50% |
ROBOTY WENTYLACYJNE | % zaawansowania robót |
---|---|
Urządzenia wentylacyjne |
|
Dostawa i montaż central wentylacyjnych |
0% |
Dostawa i montaż klap przeciwpożarowych |
50,00% |
Dostawa i montaż: kurtyny, przepustnic, tłumików |
0% |
Dostawa i montaż pozostałych urządzeń wentylacyjnych |
45,63% |
W dokumentach znaleźliśmy też wzmiankę, że urząd z ponad miesięcznym opóźnieniem dostarczył wykonawcy wymagane dokumenty.
Wykonawca na naradzie złożył notatkę Zamawiającemu w której wskazuje, że przyczyną opóźnienia na budowie są braki w dokumentacji zamiennej w związku z Aneksem Nr 1 oraz opóźnienia w przekazaniu uzgodnienia p.poż co blokuje wykonywanie części robót i ich koordynację.
Zamawiający potwierdził brak winy Wykonawcy w fakcie, że uzgodnienie p.poż. zostało dostarczone z prawie miesięcznym opóźnieniem.
Wykonawca w piśmie przesłanym do urzędu (2018-09-21) informuje o opóźnieniach:
Uprzejmie, informujemy, że w związku z brakiem montażu stolarki zewnętrznej tj. okien, drzwi zewnętrznych i witryny leżących po stronie Zamawiającego w innym postępowaniu przetargowym, nie ma możliwości dotrzymania terminu zakończenia robót zgodnie z umową nr ZP.272.1.1.2018 z dnia 12.03.2018.
Powyższe, uniemożliwia zakończenie robót wykończeniowych, uruchomienia instalacji technologii basenowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i dokonania ich odbioru.
Niezbędny termin zakończenia robót umownych wynosi 21 dni roboczych od dnia zakończenia i odbioru montażu stolarki okiennej zewnętrznej.
Więcej szczegółów w załączonych dokumentach.
Pismo wykonawcy o opóźnieniach.
Nadal nie wiadomo, kto będzie zarządzał basenem. Ostateczna decyzja w tym zakresie zapadnie zapewne dopiero po zakończonych wyborach burmistrza.
Wysłałyśmy kolejny zestaw pytań do Urzędu Miejskiego w Ostródzie. Liczymy, że nie będzie zbędnej zwłoki w ich udostepnieniu. Mieszkańcy powinni poznać aktualny stan zawansowania prac, jak również termin otwarcia basenu.