fbpx

Referendum wchodzi w nowy etap

Burmistrz Ostródy Zbigniew Michalak
Burmistrz Ostródy Zbigniew Michalak
Inicjatorzy referendum poinformowali dziś (2020-01-20), że złożyli listy z podpisami mieszkańców w Delegaturze Krajowego Biura Wyborczego w Elblągu. Na listach jest 3490 podpisów osób, które popierają odwołanie burmistrza. Teraz komisarz wyborczy ma 30 dni na sprawdzenie list.

22 listopada 2019 roku do Urzędu Miejskiego w Ostródzie i Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Elblągu wpłynęło powiadomienie o zamiarze przeprowadzenia inicjatywy referendum, którego przedmiotem ma być obwołanie Burmistrza Miasta Ostróda przed upływem kadencji.

Z kalendarza wyborczego wynika, że przy założeniu maksymalnych terminów uwzględniających czas na uzupełnienie uchybień, referendum najpóźniej może odbyć się 19 kwietnia 2020 roku.

Referendum jest ważne, jeżeli do urn pójdzie co najmniej 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w wyborach, w których wybierano burmistrza. To blisko 7 tys. osób.

Komentarze  
# Stać nas a coMie.s@rA 2020-01-23 21:13
Referendum powiadacie...odwołać burmistrza a co w zamian oferujecie i jaki plan macie żeby Ostróda nie straciła szpitala??Stać Nas na kolejne referendum? Ile to będzie kosztowało miasto? Kto zapłaci? Może w końcu wreszcie siądziecie razem do jasnej ciasnej przestaniecie się kłócić jeden z drugim,drugą i zaczniecie się wspierać dla dobra wspólnego. Nie głosowałem na obecnego burmistrza ale skoro go wybrała większość to trzeba było dać dokończyć chłopu kadencję i przy następnych wyborach by ludzie zweryfikowali czy on dobry był czy zły-jak zły rozliczyć solidnie,wypunktować. A tak jak go odwołacie to pretensji żadnych do chłopa raczej mieć nie możecie że się z planami nie wyrobił. Ej weźcie kamień w dłoń podejdź jeden z drugim, drugą do lustra spójrz w nie i powiedz szczerze co Ty zrobiłeś,zrobiłaś dla tego miasta i tych ludzi, żeby w Naszym pięknym mieście żyło się godnie..no dawaj!!!Radne i radni przestańcie się kłócić i dbać o własny czubek nosa a zacznijcie się wspierać na rzecz Naszego miasta to Wasze zadanie i po to zostaliście wybrani, zakończcie te spory bo to słabe jest. I na koniec jeszcze jedno.... jako dorośli, wybrani przez mieszkańców tego pięknego miasta na reprezentantów i ludzi których obdarobdarzono zaufaniem jaki Wy przykłd dajecie młodzmłodzieży co? jaki przykład? Te kłótnie to jest wasze podziękowanie dla przodków za wolną ojczyznę?...weźcie w końcu dorośnijcie....wstyd mi za Was za waszą postawę względem siebie oj wstyd
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# ...Lol 2020-01-24 09:30
nic dodać, nic ująć!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Stać nas a coMax 2020-01-26 08:33
Jak go chcesz rozliczyć po końcu kadencji? Przecież u nas politycy nie ponoszą konsekwencji swoich działań a za wszystko płacą mieszkańcy więc tu już trzeba ograniczać straty.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# odwolanieAnna 2020-01-24 16:13
Czekam z niecierplieoscia na to referendum i mam nadzieje, ze ludzie pojda i odwolaja tego pana ze stanowiska. Czas wrocic do foto oli i ram dzialac
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# BurmistrzWit 2020-01-24 16:17
Rozliczyc trzeba z pieniazkow, bo przed wyborami obiecanki, cacanki a po nich ...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# miejsce pod festiwalszalona kontynuacja 2020-01-27 13:03
posłuchajcie rady z 27.01 i tych bzdur wypowiadanych przez nową panią naczelnik w kwestii koncepcji na lokalizację festiwalu reggae. to istna kontynuacja dotąd praktykowanego szaleństwa. ludzie jedyny teren pod tego typu imprezy to autodrom. miejsce atrakcyjne pod każdym względem i bzdurą jest to, że tam jest za daleko. kompletna bzdura, wstyd i dowód na kompletną nieudolność tej "ekipy"... cisną się kolejne słowa, ale szkoda obijać opuszki palców tutaj. myślę, że wkrótce pojawimy się na sesji..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# kolejny tematszalona kontynuacja 2020-01-27 14:12
nagrody dla sportowców. żenujący obraz nieudolności zaprezentowany podczas dzisiejszej sesji.. problem z wypłatą nędznej kwoty 7500,- ludziom, którym się należy!!!..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# a toco to ma znaczyć??? 2020-01-27 14:38
jakieś nieporozumienie? czy totalne przegięcie???
gazetaolsztynska.pl/ .../
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: a toOstródzianin 2020-01-31 09:25
No to sobie popatrz kto za tym stoi i odpowiedz sobie czy to nieporozumienie czy przegięcie

tvn24.pl/.../
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Tyy.., Ostródzianinco to ma znaczyć??? 2020-02-01 13:02
przestań bredzić. ja o niebie, Ty o chlebie! czytaj uważnie i nie obijaj nie potrzebnie paluchów..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Mam w nosiewasze referendum. 2020-01-27 22:38
Burmistrz Z.M.mi pasuje. Radę odwołać i tyle.
Z mojej rodziny NIKT nie pójdzie głosować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Referendum wchodzi w nowy etapOstródzianin 2020-01-31 09:21
Ja i wszyscy moi znajomi nie idziemy na referendum. Michalak można rozliczyć ale po całej kadencji a nie po roku czasu. W Ostródzie zaczyna się coś dziać, kupa imprez teraz otwarty basen , być może i kino. Ja jestem za Michalakiem.Najbardziej na odwołaniu burmistrza zależy ludziom którzy zostali odcięci od miejskiego koryta. I to nie burmistrza trzeba odwołać tylko tą mierną Radę Powiatowo - Miejską. Nie dla polityki i układów w Ostródzie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Referendum wchodzi w nowy etapMax 2020-02-01 12:03
A jak go chcesz rozliczyć? Co będzie miał sam odrabiać straty czy jak? Jego decyzje odbijają się na mieszkańcach i tylko oni ponoszą konsekwencje. Niedawno zwolnił menadżera basenu, którego sam wyznaczył nie potrafi dobierać ludzi, szczuje na wszystkich, działa na złość mieszkańcom. Olewa mieszkańców i radę, nie respektuje ciągłości władzy, nie przychodzi na sesje rady miasta. Prawdziwy cyrk był z próbą odwołania prezesa PWiK gdzie to już chyba zalatuje pod przestępstwo.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# oczywiście zdecydowane nie dla układówco to ma znaczyć??? 2020-02-01 13:05
ale równie zdecydowane nie dla "nie bo nie" i także zdecydowane nie dla totalnej arogancji i cynizmu. też NIE dla personalnych potknięć na taką skalę!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Racja !Ostródzianin 2020-02-05 09:50
popieram - stuprocentowa racja !
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# i jeszcze jedno nieco to ma znaczyć??? 2020-02-01 13:23
zdecydowane nie dla tak nie właściwego pojmowania znaczenia pojęcia - co to jest i czym powinno być miasto turystyczne! bo jak się to przepraszam ma do wydawania 80tys. na jarmarki świąteczne i fajerwerki noworoczne jedynie dla lokalnej społeczności i nieco nieudolnie. a np. inwestycja w istniejącą infrastrukturę, która jest, była i będzie dla turystów jak np. wyciąg nart wodnych - nie ma na to pieniędzy?! ani woli naprawienia?! bo się nie opłaca?! a może podkupienie działki jednego z ostródzkich przedsiębiorców za ok. 100tys. się opłacało?! może też dzięki temu nie ma teraz pieniędzy na podstawową inwestycję jak właśnie ta! do tego należy pamiętać o tych durnych pomysłach. jak lokalizacja pod ORF, poziom dialogu w tak ważnych sprawach, kto go prowadzi itd.. kolejny durny pomysł - parkingi na obrzeżach miasta. wyjątkowo "twórczy" pomysł - czego przepraszam można się więcej spodziewać - nie oszukujmy się. kpl. paranoja. oczywiście zdecydowane nie dla polityki i chorych układzików. ALE RÓWNIEŻ NIE DLA NIEUDOLNOŚCI I GŁUPOTY!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# hala MOS oddana do "uźytku" ???co to ma znaczyć??? 2020-02-04 00:53
To jest nie poważne i też przykre. I tak to jest jak za inwestycje zabiera się ktoś bez pojęcia o tym za co się zabiera. Kolejny raz wywalone w błoto pieniądze. Teraz niech się wezmą za naprawę pomostu vis a vis dawnego tartaku;)))) Powiem, napiszę tak. Tyle dotąd schrzanić i bez wyciągnięcia żadnych zdaje się wniosków to trzeba mieć nielada "talent". Tylko co dalej? Od przeszło 6lat duże pieniądze płyną na inwestycje. Do dziś każda z nich to powód jedynie do wstydu i finalnie ogólna żenada. Teraz weźcie się za teren pod orf, wyżej wspomniany pomost i potem kino. Tu będzie dopiero jazda zapewne z takimi specjalistami do spr inwestycji. W taki oto sposób na wielu płaszczyznach zmierzamy do nikąd. I to jest zła wiadomość.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# zniesmaczonyco to ma znaczyć??? 2020-02-06 09:06
Chwila. Nie dajmy się zwariować i przestańmy się oszukiwać. Po pierwsze to nie pierwsza inwestycja jaka przerosła naczelnika. Pierwszą był basen. Po drugie naczelnik stracił stanowisko , ale pozostaje pracownikiem UM. Inni takiej szansy nie dostawali. Powód zdaje się być znany i to w tej sytuacji jest nie fair. I kolejna sprawa. 3dni na poprawienie zaniedbań to zbyt krótki termin aby zrobić to jak należy. Należało wyznaczyć pełny tydzień aby móc spodziewać pożądanych efektów. Tym samym zapewnić prawidłowe technologicznie wykonanie prac. Skoro zawaliło się tak drastycznie kolejny temat to nie ma co teraz udowadniać, że "ja to ogarnę w 3dni". Takich dni na poprawki było wiele, ale nie było komu tego zweryfikować. Tak podejmowane decyzje świadczyć mogą jedynie o nieznajomości tematu i braku umiejętności w jego doprowadzeniu do oczekiwanego finału. I chyba też poczuciu presji czasu + jakiegoś amoku. Ponadto ten naczelnik rzeczywiście wykazał się w b negatywny w skutkach sposób z powodu czego nie kryję zaskoczenia. Ale - kolejny naczelnik "nowego - zbytecznego wydziału" ze swoimi pomysłami ma równie destrukcyjny wpływ na funkcjonowanie miasta przy takim aprobowaniu swoich twórczych wizji jak dotychczas. Począwszy od potrzeby "wykazania się raportem" - kpl. dno, a skończywszy na swoich pozostałych twórczych pomysłach (m.in. nowa lokalizacja ORF).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# czy to prawda?co to ma znaczyć??? 2020-02-06 14:08
rzeczjasna.ostroda.p l/.../

Przeczytajcie, powinno sie spodobać i dotrzeć do świadomości
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# OdpadyZarząd SM 2020-02-13 14:32
Odpowiedź Spółdzielni Mieszkaniowej w Ostródzie dotyczące wyłącznie gospodarki odpadami komunalnymi.

jednosc-ostroda.pl/. ../...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# a tym razemo co chodzi? 2020-02-06 23:27
no i przyznam, że po dzisiejszym dniu kiedy to odbyła się rada sportu pojawia się kolejne pytanie. kto i z kim ustalił taką lokalizację skateparku? chodzi o lokalizację wskazaną przez Burmistrza dziś podczas tegoż spotkania. Jeśli taka propozycja wynikła po konsultacji z osobami zainteresowanymi, w którym nie uczestniczyłem to nic mi do tego. Ale moim zdaniem to nie jest miejsce na realizację tej inicjatywy. Odnoszę wrażenie, że znowu coś się robi po omacku nie mając pojęcia co i jakie będą tego konsekwencje. W dodatku wchodzenie w kompetencje Pani dyrektor szkoły nr.3, która jak słychać ma inne plany do terenu przez siebie zarządzanego jest nie na miejscu. Pani naczelnik "nowego - zbytecznego wydziału" nie powinna mieć żadnego wpływu na to gdzie to urządzenie się pojawi. Tym bardziej, że jej "twórcze" pomysły nie pokrywają się w ogóle jak już kilka razy tego sama dowiodła z potrzebami i oczekiwaniami lokalnej społeczności. W związku z powyższym w mojej ocenie Pani dyrektor powinna zostać wysłuchana, a jej głos poważnie wzięty pod uwagę. Przekonywanie o słuszności swoich racji nie ma logicznego uzasadnienia. No i trzymamy kciuki aby Pani dyrektor bez obaw postawiła sprawę jasno, a przy tym aby przypadkiem nie podejmowano wobec niej prób zwolnienia z pełnionej funkcji z powodu takiego, że ma może odmienne zdanie. Jak to np. miało miejsce z Prezesem Zarządu PWiK. Póki co grzecznie:) przyglądamy się tej sytuacji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# lokalizacjaimprezy masowe 2020-02-11 23:33
noo.., to zaczynają się postępy. brawo! pan burmistrz szkoda, że ustami nowej naczelnik "zbytecznego wydziału" wycofuje się z kompromitującego pomysłu w przedmiocie lokalizacji terenu pod imprezy masowe. to dobry kierunek i jak pan burmistrz będzie uważniej słuchał co się mówi to uniknie wielu problemów do jakich powstania dziś sam i swoją postawą się przyczynił. uważam, że to po raz pierwszy właściwy kierunek. ale. jest jeden problem. w takim składzie zespół nie jest w stanie w żadnym razie przeprowadzić skutecznie i bez finalnie jakiejś katastrofy tej inwestycji. do tego są potrzebni ludzie z pojęciem i wyobraźnią.. nie wolno o tym zapomnieć. i jeszcze jedno. proszę skończyć opowiadać te brednie o 3go Maja bo już wystarczy bicia piany o pionierskiej. tych imprez nie będzie ani na pionierskiej, ani na 3go Maja. i czas do tego typu przedsięwzięć wykorzystać ludzi z wyobraźnią, a nie jak to ma obecnie miejsce bez pojęcia i bez wyobraźni. i to na chwilę obecną na tyle.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Referendum wchodzi w nowy etapAni za ani przeciw 2020-02-13 14:40
Za wpadkę z ORF nie ma co obarczać burmistrza naczelnik niepotrzebnego wydziału znowu odleciała tym razem z lokalizacja. W sumie szkoda że oprócz ultra merytorycznej i połapanej Pani zastępcy nie ma za dużo Michalak ludzi do pracy bo widać chłop się stara. Dlatego dam mu szansę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# odlotza odlotem 2020-02-14 01:20
no tak.., to prawda. że naczelnik "zbytecznego wydziału" ma odlot za odlotem. raport o stanie gminy, teren pod imprezy masowe, parkingi na obrzeżach miasta, itd.. . pomysły wyjątkowo górnolotne. i tu byłbym zgodny, że nie byłoby powodu aby winą za ten stan obarczać burmistrza, ale tylko wtedy gdyby: 1. to nie on powołał "zbyteczny wydział" - bo to pachnie brzydko w kontekście tego kto w ogóle został właśnie jego naczelnikiem 2. gdyby hamował tego typu nie racjonalne zapędy bez względu na wszystko /one w przestrzeni publicznej nie powinny się pojawiać /to jest zwykła żenada /one sieją chaos, zamęt i niepokój wśród lokalnej społeczności. A to się przekłada bezpośrednio na wizerunek i ocenę burmistrza ze strony obserwatorów takich nie profesjonalnych występów powołanej przez siebie naczelnik, która zdaje się pomysły czerpać z księżyca 3. gdyby był konsekwentny jak w przypadku innych zwalnianych po objęciu urzędu osób /naczelników. Tylko problem tkwi w tym, że jak można zwolnić członka rodziny. Pomimo tylu porażek już na starcie.
Zgadzam się z opinią, że burmistrz Michalak nie ma z kim pracować. Ale tu jest wielki problem. Bo kiedy miałby czasem w jakimś objętym działaniami obszarze specjalistę to potrafi go wykluczyć, z powodu osobistych antypatii, niechęci lub innych paradoksalnych pobudek. Jest duży problem w komunikatywności burmistrza i zbyt wiele przykładów porażek bez wyciągnięcia stosownych wniosków. Obecny burmistrz ma ewidentnie wybujane ego i brak szacunku do ludzi. Oczywiście są tu wyjątki, m.in. "przyjaciele rodziny", itd.. I tu jest tak naprawdę największy problem. Przy odrobinie pokory jego notowania zapewne wzrosłyby. Jednak póki co popada co rusz w nowe konflikty, często w sposób kpl bezsensowny i bezinteresowny. I takie postępowanie jest zwyczajnie irracjonalne. A gdyby nie Pani zastępca to powiedzmy sobie jasno. Byłoby jak w scenariuszu niejakiego p.Kononowicza. Do dziś nie byłoby niczego. Może poza wieczną awanturą. I tu znów pojawia się problem. Jedna osoba choćby była nie wiem jak skuteczna nie jest w stanie wypełnić wszystkich luk w tak obszernej i skomplikowanej materii. A tych luk jest wiele. Choćby nie wiem jak bardzo się starała.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# dramatza dramatem... 2020-02-14 19:12
i tak dziś postanowiłem wypróbować nowe drążki na stadionie. tego co zastałem nie nazwę street workout. to oczywiście swojego rodzaju namiastka tego czym być powinien taki zestaw do pełnego street workout'u. ale nie o tym teraz. zdecydowanie największym problemem jest to, że zestaw został zainstalowany bardzo niechlujnie /nieprofesjonalnie. wyjaśnię na czym to polega ponieważ przeciętny obywatel tym tematem nie zainteresowany powie czego on chce, to chyba ktoś z komitetu referendalnego i dlatego się czepia. otóż nie. nic bardziej mylnego. nie łączy mnie nic z tym środowiskiem. niechlujny montaż polega na tym, że słupki zostały wbetonowane na nieprawidłowych głębokościach czego konsekwencją jest to, że drążki nie są osadzone w poziomie /oczywiście nie wszystkie /efekt widoczny gołym okiem. to się przekłada bezpośrednio na ryzyko kontuzji podczas ćwiczeń ponieważ osoba ćwicząca wykonuje na tak wadliwie zainstalowanym drążku swoje ćwiczenie mimo woli niesymetrycznie. tzn. obciążając nadmiernie jedną część ciała, a odciążając w tym czasie drugą. i tu bez obrazy, ale potwierdza się to o czym już wcześniej pisałem. podobnie jak za poprzedniej kadencji tak i za obecnej wyznaczone osoby mające tak proste zadanie do wykonania jak odbiór powykonawczy przed oddaniem do użytku i tak prostej do wykonania instalacji są tak nie kompetentne i nieodpowiedzialne. i tu znów oberwie burmistrz. wszak to on odpowiada za dobór personalny. ponadto nie zaplanowano żadnej instalacji na dzień dzisiejszy dla najmłodszych, a na obecnej ubogiej wersji instalacji dzieci w wieku 10-12 lat będą miały ogromny problem aby z niej skorzystać. bez pomocy dorosłego to jest wręcz niemożliwe. proponuję natychmiast wycofać tę instalację z użytku i zainstalować ją prawidłowo. i proszę więcej nie zapominać o najmłodszych. oni też zapewne chcieliby z tego móc skorzystać. w ten sposób to nie będzie możliwe.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Regulamin zamieszczania komentarzy

Niniejszy regulamin podaje jedynie wytyczne a nie ścisłe reguły dotyczące publikacji komentarzy. Użytkownik publikuje swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.
Redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy bez podania przyczyny.
Użytkownik zamieszczając komentarz automatycznie wyraża zgodę na opublikowanie wypowiedzi zarówno w portalu jak i wykorzystaniu przez podmioty współpracujące.
Będziemy usuwać:
- komentarze zawierające treści sprzeczne z prawem
- komentarze zawierające treści propagujące przemoc i dyskryminację
- komentarze zawierające wulgaryzmy
- komentarze zawierające treści reklamowe
- spam
- komentarze zawierające wyłącznie odnośniki do innych stron
- komentarze zawierające treści obrażające inne osoby
- powtarzające się komentarze
- komentarze znacząco odbiegające od tematu

Wpisy zawierające uwagi, zastrzeżenia zarzuty lub inne treści pod adresem redakcji prosimy kierować bezpośrednio do redakcji. Umieszczone w komentarzach będą usuwane.

Poziom wypowiedzi zależy od osób piszących, dlatego zachęcamy do pisania zgodnie z zasadami ortografii a przede wszystkim na temat.

Komentarze są publikowane w sposób automatyczny niewymagający ingerencji administratora. Jeśli uważasz, że opublikowany komentarz łamie regulamin prosimy zgłosić ten fakt za pomocą odnośnika "Zgłoś administratorowi". Po zapoznaniu się zarówno z treścią komentarza jak i zgłoszenia administrator podejmie decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji bądź pozostawieniu go.

Wszelkie kwestie sporne proszę kierować bezpośrednio do redakcji.

Administrator w sposób suwerenny i ostateczny podejmuje decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji.
Jeśli z jakiegoś powodu nie zgadzasz się z podanymi tu wytycznymi nie zamieszczaj komentarza.


Regulamin obowiązuje od 2012-04-19