Od dziś kierowcy mogą jechać niemal całą obwodnicą Ostródy w ciągu S7 dwoma jezdniami. O godz 19 otwarto jedną jezdnię obwodnicy Ostródy w ciągu DK16. To jest dobry dzień nie tylko dla kierowców przejeżdżających przez Ostródę. To przede wszystkim doskonała wiadomość dla mieszkańców, którzy odpoczną po latach od uciążliwego ruchu samochodów ciężarowych.
Brakujący fragment S7 to tymczasowy objazd w miejscu budowy mostu łukowy MS4 nad kanałem Pauzeńskim. Na tym obiekcie trwają jeszcze prace - układana jest warstwa izolacji.
Niedokończone prace na moście MS4 to efekt upadłości firmy, która jako podwykonawca budowała ten obiekt. Generalny wykonawca przejął obowiązki swojego podwykonawcy i kontynuował budowę mostu, jednak zaburzenie harmonogramu spowodowane odejściem podwykonawcy oraz zła pogoda sprawiły, że nie udało się w zamierzonym czasie dokończyć prac na tym obiekcie. W rezultacie przez kilka najbliższych tygodni na wysokości mostu MS4 będzie obowiązywała dotychczasowa organizacja ruchu, czyli objazd drogami lokalnymi o długości ok. 1 km.
Dostępna dla ruchu jest też jedna jezdnia obwodnicy Ostródy w ciągu DK16. W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi niedokończone zostały prace na jednej nitce mostu, co spowodowało, że jezdnia pozostanie niedostępna do czasu zakończenia prac na obiekcie. Przewidujemy, że potrwa to do wiosny.
Obwodnica Ostródy w ciągu S7, od węzła Ostróda Północ do węzła Ostróda Południe, jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK 16. W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny. Na szczególną uwagę zasługuje najdłuższy na tym zadaniu obiekt mostowy w ciągu DK 16 o długości 677 m.
Jest to obiekt typu extradosed, czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.
Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe - „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
więcej informacji: Obwodnica Ostródy i dwie jezdnie z Olsztyna do Olsztynka dostępne dla kierowców!