Urząd Miejski w Ostródzie w odpowiedzi na nasz wniosek o informację publiczną z dnia 2 listopada 2017 roku udostępnił nam kopię umowy na budowę wiaduktu w Ostródzie. Umowny termin zakończenia prac został ustalony na 17 grudnia 2018 roku.
Zamawiający: Gmina Miejska Ostróda
Wykonawca: Budimex S.A.
Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości 24.892.441,07 PLN brutto. Wynagrodzenie jest stałe i niezmienne w trakcie realizacji umowy, z zastrzeżeniem sytuacji określonych umowie. O czy mówi ta część umowy?
Przewiduje się możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej odpowiednim aktem prawnym- zmianie ulegnie wyłącznie kwota VAT w stopniu wynikającym z wprowadzone] zmiany, przy zachowaniu stałej ceny netto, z dniem jej wprowadzenia;
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz.U. 2017 r. poz. 847);
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
W przypadku zmian (pkt 2 i 3), Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wysokości należnego wynagrodzenia, po upływie 12 miesięcy od podpisania umowy, przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku.
Zgodnie z umową Wykonawca udziela udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na przedmiot umowy na okres 120 miesięcy od daty podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego (okres gwarancji). W okresie gwarancji Wykonawca będzie usuwał wady i usterki obiektu.
Wykonawca przystąpi do usunięcia wad i usterek w niżej wymienionych terminach:
a) w przypadku awarii i konieczności wyłączenia chociażby części obiektu z eksploatacji: do 24 godzin po otrzymaniu zawiadomienia;
b) w przypadku wystąpienia usterek nieograniczających pracy obiektu: do 72 godzin po otrzymaniu zawiadomienia.
Jeżeli Wykonawca nie wypełni swoich obowiązków wynikających z udzielonych gwarancji, Zamawiający ma prawo bez upoważnienia sądowego zlecić wykonanie naprawy innej firmie, na koszt i ryzyko Wykonawcy.
Na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji Zamawiający zatrzyma 30 % wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy (746 773,23 PLN).
- Za niezachowanie terminu końcowego realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający naliczy Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,05 % od wynagrodzenia netto, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w przekazaniu prawidłowo wykonanego przedmiotu umowy.
- Za niedotrzymanie przez Wykonawcę uzgodnionego terminu usunięcia wad w czasie okresu gwarancji Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 5.000,00 PLN (pięć tysięcy złotych) za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w usunięciu wad;
- Jeżeli opóźnienie przejęcia obiektu z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy przekroczy ustalony w umowie termin o więcej niż 30 (trzydzieści) dni, Zamawiający będzie upoważniony do odstąpienia od umowy na warunkach opisanych w umowie.
W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.