Nowoczesna pracownia językowa w "Piątce"

Nowa pracownia językowa. foto: SP5Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2015/2016 Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka w Ostródzie została wzbogacona o nowoczesną pracownię językową. Dzięki dofinansowaniu Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga sala wyposażona została w 24 autonomiczne stanowiska zaopatrzone w słuchawki wraz z mikrofonem. Z pracowni korzysta 188 uczniów klas I - VI  w trakcie zajęć języka angielskiego oraz innych przedmiotów nauczanych w szkole. 


W trakcie zajęć każdy uczeń ma możliwość korzystania ze swojej pary słuchawek. Lektor przy pomocy programu komputerowego ma możliwość dobierania uczniów, którzy mają ze sobą współpracować. Uczniowie nie muszą w tym celu zmieniać swoich miejsc. Uczeń indywidualny ma możliwość odsłuchu wykładu lektora, samodzielnej konwersacji z lektorem, w parch lub grupach, powtarzanie zwrotów po lektorze nagranym na kasecie lub cd lub innym nośniku, nagrywania i odsłuchiwania własnych wypowiedzi oraz kontroli własnej wymowy. Nauczyciel może dzielić słuchaczy w dowolny sposób, słuchać rozmów, konwersować, podpowiadać i korygować błędy. Ma też możliwość pracy z uczniami zdolniejszymi i mniej zdolnymi w tym samym czasie nie zakłócając pracy innym uczniom, zdając im zadania o różnym stopniu trudności.
"Projekt o dofinansowanie pracowni złożyło Stowarzyszenie Edukacyjne Piątka – mówi dyrektor  szkoły Pani Iwona Lisowska. Zależało nam na stworzeniu nowoczesnej, przyjaznej i atrakcyjnej pracowni, w której każdy uczeń ma możliwość aktywnego i nieskrępowanego uczestniczenia w zajęciach".

Możliwość bezpośredniego komunikowania się nauczyciela z uczniem ułatwiła pełny udział w zajęciach uczniom, w tym także nieśmiałym, niepewnym poziomu swojej wiedzy i unikającym publicznych wystąpień na forum klasy. Nauczyciele zaopatrzeni w nowoczesne narzędzia umożliwiające zwiększenie uwagi mieli mogli zindywidualizować kontaktu  z  uczniem, zwiększyć kontrolę prawidłowej wymowy i intonacji zdań, podnieść jakość nauczania.  Udało się też podnieść jakość pracy z uczniem zdolnym. Nowoczesna pracownia językowa umożliwiła nauczycielom zdobycie nowych umiejętności, kwalifikacji i doświadczeń. Jest to pierwsza tego typu pracownia w ostródzkich szkołach.