Budowa S7 w Ostródzie ruszy w 2011

28 stycznia o godz. 13 w sali ostródzkiego zamku rozpoczęło się spotkanie informacyjne w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S7. Temat szczególnie ważny dla mieszkańców miasta a w szczególności mieszkańców Osiedla Drwęckiego. Dzięki determinacji i skutecznym działaniom Stowarzyszenia Ratujmy Osiedle Drwęckie doszło do kompromisu w sprawie przebiegu S7. Droga będzie spełniać wszelkie normy i ominie osiedle.

Na wstępie spotkania głos zabrał zastępca burmistrza Olgierd Dąbrowski. Przedstawił w kilku zdaniach korzyści dla miasta związane z nowa drogą. Wskazał również na zagrożenia, w tym na brak 3 zjazdu w okolicy skrzyżowania drogi S7 z ulicą Olsztyńska oraz wzrost natężenia ruchu w ciągu ulic Grunwaldzkiej i Olsztyńskiej. Następnie głos zabrał rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. Przedstawił na slajdach etapy prac związanych z odcinkiem Miłomłyn Olsztynek. Mówił, że podjęto decyzje o podziale tego odcinka na trzy etapy A-(Miłomłyn - Węzeł Czerwona Karczma) B - Ostróda, C - (Węzeł Górka - Olsztynek). Zrobiono tak, aby nie marnować czasu i rozpocząć już realizację etapów A i C. Realizacja etapu B z racji procedur rozpocznie się prawdopodobnie na początku roku 2011. Pod koniec roku 2010 GDDKiA planuje podpisanie umów na wykonanie prac budowlanych.

W dalszej części głos zabrał Mieczysław Stańczak, prezes Stowarzyszenia Ratujmy Osiedle Drwęckie. W krótkim wystąpieniu podziękował osobom zaangażowanym w ratowanie osiedla. Podziękował również Urzędowi Miasta za duże wsparcie finansowe działań zmierzających do kompromisu z GDDKiA, który zaowocował wariantem omijającym Osiedle Drwęckie.
Głos zabrali również senator Stanisław Gorczyca oraz poseł Zbigniew Babalski. Zasugerował on, aby w trakcie prac nad modernizacją dogi krajowej 16rozważyć wykonanie ronda na skrzyżowaniu ulic Jagiełły i Pieniężnego.

W dalszej części padły pytania ze strony mieszkańców. Przedstawiciel działkowców zapytał, czy będzie wykonany dojazd do działek znajdujących od strony jeziora Pauzeńskiego.
Pani Irena Strzelczyk, kierownik projektu zapewniła, że nie ma przeciwwskazań, aby taka droga została wykonana. Przypomniała również, że część drogi znajdzie się na estakadach, co dodatkowo stwarza możliwości bezkolizyjnego a zatem bezpiecznego przejścia przez drogę S7. Była to odpowiedź na pytanie, czy planowane są przejścia dla pieszych udających się na działki po drugiej stronie dogi S7.
Padło również pytanie o techniczną stronę skrzyżowania z drogi S7 z ulicą Olsztyńską. Z planów GDDKiA wynika, że będzie to skrzyżowanie dwupoziomowe, bezkolizyjne. Ulica Olsztyńska będzie przebiegać pod drogą ekspresową.
Kolejne pytanie dotyczyło możliwości przyśpieszenia prac wywłaszczeniowych i wyceny nieruchomości. Tu niestety ze względu na prawo i procedury nie może być mowy o przyśpieszeniu działań.
Na pytanie dotyczące ekranów padła odpowiedź iż zostaną przygotowane specjalne mapy akustyczne. Na podstawie dodatkowych konsultacji i potrzeb mieszkańców zostaną przygotowane dokładne wytyczne w zakresie lokalizacji ekranów akustycznych.
Spotkanie zakończyło się o godz. 14.


Wariant IV



Zobacz również: S-7 ominie Osiedle Drwęckie