Wykonawcy Ostróda Reggae Festiwal 2008
MAX ROMEO & CHARMAX BAND /JAM/
Urodził się 22 listopada 1947 roku na Jamajce. W Wieku 14 lat opuścił dom znajdując prace na plantacji cukru. Prawdopodobnie został by tam długo, gdyby nie wygrał lokalnego konkursu talentów. W wieku 18 lat Romeo z szeroko pojętym optymizmem młodzieńca wyruszył do Kingston , zdeterminowany na jeden cel : by zostać gwiazda! Na jego drodze pojawia się dwóch równie obiecujących artystów Kenneth Knight i Lloyd Shakespeare i w tym momencie rodzi sie Emotions. Debiutuja w 1966r. „(Buy You) A Rainbow”, który staje się natychmiastowym hitem. W 1968r. Max Romeo rozpoczyna solową karierę. Pracując z producentem Bunny Lee, młoda gwiazda nagrywa kilka miłosnych ballad i słodkich singli, lecz żaden z nich nie wzrusza list przebojów. Romeo powraca wiec do Emotions, jednocześnie formując Hippy Boys, z którymi również nagrywał (zespół ostatecznie przekształcił sie w Upsetters).
Istotny moment w jego karierze, to czas kiedy zdecydował sie napisać nowy tekst do riddimu Derricka Morgana „Hold You Jack”, przekazał go Lee Perry'emu. Morgan był zachwycony lecz nie zadawalały go ścieżki wokalne oraz próby z wieloma piosenkarzami. Za namową producenta Max Romeo decyduje się zaśpiewać i jak się okazało był to strzał w '10'. Pojawił się „Wet Dream”, który stał się natychmiastowym hitem na Jamajce! Mimo tego, iż numer nie sięgnął szczytu list przebojów, był tak wyrazisty, za nawet Brytyjczycy nie mieli trudności by wczuć się w jego treść. W 1990r. Po wielkim sukcesie „Wet Dream”, którego dawcą był Romeo, powstał mini movement singli w tym klimacie, który kulminował z fenomenalnym sukcesem miejscowego talentu Jugde Dread'a.
Tymczasem Max Romeo powziął się wylansowania swojej własnej etykietki ( Romax ) i sound systemu, lecz niestety zakończyło się to niepowodzeniem.
Powrócił wiec do współpracy z Bynny'm Lee i nagrywając zlepki singli bazujących na klasycznych riddimach rocksteady producenta. Najbardziej intrygujący był „Watch this Sound” ponieważ zawierał zaplecze rocksteady ze słowami klasycznego „For What Its Worth” Buffalo Springfield. Romeo odcinając się od jamajskich producentów min. Winstona Riley’a, Sonii Pottinger, Alvina Ranglina, zaczął tworzyć bardziej rootsowe numery. Jednym z nich był fenomenalny 'Beardman Feats' we współpracy z Niney Holness, oraz „Coming of Jah” i „Babylon Burning”, którego współtwórcą był Lee Perry. „Babylon Burning” i jego apokaliptyczny vibe szybko wrodził się w Rastafarianizm równorzędnie na całej Jamajce, która tego czasu pochłonięta była wyborami rządowymi 1972r. W tym czasie Max Romeo wydał wiele politycznych singli min. „Press along Joshua”, który krył w sobie przesłanie wsparcia dla Michael'a Manley'a- głowy opozycji, oraz „Pharaoh”, który emanuje niechęcią do Shearera. Jednakże najbardziej zarażającym swoim politycznym przesłaniem był cover utworu Derrick'a Morgana „Let the power fall on I”, PNP wybrała go na hymn swojej partii, a sam Romeo przyłączył się do kampanii z innymi artystami min. Bobem Marleyem.
W 1972r. Romeo wydał swój ostateczny numer polityczny „No Joshua No”, gdzie artysta delikatnie zasugerował zwycięskiej partii PNP jaka odpowiedzialność na nich teraz ciąży wobec biedoty jamajskiej. Manley już jako premier rządu wziął sobie ten utwór głęboko do serca i rozpoczął serie pozytywnych reform kraju. Od tamtego czasu Max Romeo wycofał się ze sceny politycznej i zajął się dewocjonalną tematyką.
W 1975r. pojawia sie „Revelation Time”, który zawiera w sobie głęboko gospelowo zainspirowane utwory. Jednak kolejne chaotyczne wydarzenia na Jamajce wprowadziły Romeo w kompilacji z Lee Perry'm ponownie w polityczną świadomość jego utworów. Nadwyrężona ekonomicznie Jamajka szybko przyjęła sobie do serca bogate przesłanie „Sipple out Deh”, „One Step Forward”, „Chase the Devil” oraz rewolucyjne brzmienie „Three Blind Mice”. To był moment kiedy Island podpisała kontrakt z Romeo, który zaowocował wydaniem „War In a Babylon”, który wywołał ten sam oddźwięk w świadomości Brytyjczyków co mieszkańców Jamajki.
War In a Babylon był mistrzowskim kawałkiem w jego karierze, jak również stał się perełka producencka Lee Perry'ego. Jednak tragicznie dla odbiorców sceny muzycznej obaj artyści zrezygnowali ze współpracy wskutek nieporozumień. Max Romeo wydal samodzielnie album „Reconstruction”, lecz mimo wszystko czuł się niepewnie. Artysta sam odczuł, że nie było to owocne działanie.
W 1978r. wyemigrował do Nowego Jorku, współpracował i występował w broadwayowskim musicalu reggae.
W 1981r. Keith Richard współprodukuje jego album 'Holding out my love to you', na którym można usłyszeć riddimy Sly & Robbie. Trzy lata później pojawia się najlepszy album dekady Max Romeo „Meets Oven Gray at King Tubby's Studio”.
W 1990 powraca na Jamajkę i zaczyna regularnie koncertować wydajac „The many moods of Max Romeo”, kompilacje utworów z lat 1967-1973. Romeo znów zaczął się liczyć na scenie brytyjskiej. Sukces albumu zachęcił Maxa do grania w Wielkiej Brytanii, gdzie miał szanse spotkać na swej drodze Jah Shaka. „Far I Captain Of My Ship” i „Our Rights” wydane w 1992r. przybliżyły go do sławy z lat 70', lecz na piedestał wzniósł się ponownie dzięki „Cross Of The Gun” z 95'. Dwa lata później ujrzał światło „Selassie I Forever”, którego sound mocno przyprawili Mafia & Fluxy specjalizujący się w elektronicznym brzmieniu. W kolejnym roku pojawia się kompilacja „Pray for me the best of 1967-1973”, która doskonale komplementowała dorobek jego twórczości.
Max Romeo to artysta, który podczas swojej muzycznej wędrówki miał szanse współpracować z wieloma wybitnymi muzykami i producentami, co nadało jego twórczości różnorodność i wyjątkowość.
JAHCOUSTIX & DUBIOS NEIGHBOURHOOD /DE/
Cała historia rozpoczyna sie we wschodniej Afryce, konkretnie w Nairobi w 1992r. Kiedy to Jahcoustix znajduje muzykę, która mogłaby dać jego życiu prosty kierunek : Roots Reggae. Spędzał większość swych młodzieńczych dni w krajach afrykańskich, jak również Meksyku, Nowym Jorku, lecz to właśnie w Nairobi miał pierwszy kontakt z Rastafarianami i muzyka reggae. Israel Vibration, Bob Marley, Burning Spear, Culture, miały ogromny wpływ na jego późniejszy światopogląd.
Zainspirowany duchowym podłożem kultury Rasta Jahcousitx pisze pierwsze wiersze i zaczyna grać na gitarze. Po 15 latach spędzonych za granica wraca do Niemiec. W nowym rozdziale życia Jahxoustix'a pojawia sie zespól Dubios Neighbourhood, z którym razem rosną, tworząc mocny element. Debiutancki album „Souljahstice”( 2003) żyźnie wzbogaca niemiecką scenę reggae współczesnym roots reggae.
Debiutancki album solowy Jahcoustix'a „Colourblind” wydany przez Virgin Island w 2004r., pozwolił mu wypłynąć poza granice Niemiec, mając szansę grać koncerty w USA, Kanadzie, Francji, Portugalii. Ostatni album „Grounded” został wydany w 2006 roku. W ubiegłym roku Jahcoustix supportowal Gentleman'a podczas jego europejskiej trasy. Jahcoustix obecnie jest już znany w całej Europie. Jest to obiecujące połączenie energetycznego występu live i miłości do muzyki, połączenie roots i akustycznego reggae. Jego celem jest to, by rozpowszechnić pozytywne wibracje i przedstawić swoja muzykę ludziom na całym świecie.
Oprócz Gentleman'a supportował takich artystów jak: Black Uhuru, Culture, Israel Vibration, Lee Perry, Toots & the Maytals, Abyssinians, UB 40, Capleton, India Arie, a w swoim dorobku ma występy na takich festiwalach jak: Montreux Jazz Festival (CH), Eurockeennes Festival (F), Summerjam Festival (D), Chiemsee Reggae Festival (D), Internat. Africa Festival (D), Spring Vibration Festival (AT), Soca Reggae River Splash (SL), Rototom Sunsplash (IT), The People..s Festival, Wilmington DC, Montreal International Reggae Festival 05.
TERRAKOTA
Muzykę Terrakoty można opisać jako kipiącą energią, głęboko zakorzenioną na czarnym kontynencie, zainspirowana saharyjskimi, karaibskimi, hinduskimi i zachodnimi dźwiękami wzrastającymi pod jamajskim słońcem. To motyw TerraKoty, która wykorzystuje afrykańskie tradycyjne i popularne harmonie i rytmy, grając na różnych instrumentach z całego świata, po zachodnie instrumenty jak: bass, gitara, perkusja. Ich celem jest tworzenie świeżych brzmień i tchnienie w muzykę duszy. W 1999r. 3 członków zespołu wyjechało na 3 miesięczną wyprawę po Afryce zachodniej ( Senegal, Mali, Burkina Faso) gdzie poznali różnorodność harmonii i rytmów z ich wybitną czystością i prostotą. Żywot zespołu zaczął się właśnie tam, Zanim wrócili, przyswoili sobie szereg tradycyjnych instrumentów i nauczyli się jak je robić i jak na nich grać. Po powrocie do Lizbony kontynuowali prace, którą zaczęli w Afryce. Do zespołu dołączali kolejno nowi członkowie. Przez dwa lata pracowali efektywnie nad stworzeniem swojego ciepłego, egzotycznego brzmienia, które w połączeniu z porywającym show, podczas którego publika daje się wciągnąć w trans – afrykańską podróż, kończącą się wielkim party, pozostaje w sercu i duszy na zawsze...
FULL FOCUS PRODUCTIONS
To wynik działalności znanego skandynawskiego projektu Beatsquad działającego od początku milenium..W lecie 2007 roku Beatsquad zmniejsza swoją aktywność, w tym momencie dwóch przyjaciół Ozz i Tor powołują do życia Full Focus Productions. FFP połączył swoje siły z takimi artystami jak DiegoJah, Ras Cricket, szybko zdobywając uznanie w Szwecji, po wydaniu pierwszej produkcji 'the Galant Riddim', o którym się mówi, że to najlepszy roots riddim jaki wyszedł w Skandynawii.
Dzięki rosnącym prośbom o występy live FF decyduje się zatrudnić najbardziej doświadczonych muzyków i założyć Full Focus Band, który obecnie tworzy 5 muzyków:
Oscar 'Ozz' Engberg – www.myspace.com/ffprod
Tor Adolfsson – www.myspace.com/ffprod
Alex 'Lars Roots' Shmidt – www.myspace.com/larsroots
Owe Dahlqvist
Jon Skäre – www.myspace.com/jonbastardo
Lotta Sjöman – www.myspace.com/lottasjoman
oraz 4 wokalistów:
Diegojah – www.myspace.com/diegojahrebel
Ras Cricket – www.myspace.com/rascricketrebelyouthstudio
Suzzy the Gun – www.myspace.com/suzythegunmusic
Ecu – www.myspace.com/ecutunes
IJAHMAN LEVI /JAM/
W efekcie dorastania w dwóch tak różnych środowiskach jak korzenne otoczenie jego rodzinnej Jamajki oraz zróżnicowana kulturalnie i kosmopolitycznie Anglia, muzyka IJahMana rzuca wyzwanie granicom i wąskim definicjom. Omijając sztuczki marketingowe, jego twórczość dotyka uczuć duchowych, miłości i człowieczeństwa. IJahman Levi urodził się w Manchester na Jamajce 19 lipca 1946 roku. Jego prawdziwe imię to Trevor Sutherland. Był pierwszym z czworga dzieci rodziny Sutherlandów. Swoją edukację zdobywał w Kingston, gdzie uczył się śpiewu u Joe Higgs’a, w tym czasie nastąpiła jego inicjacja w muzycznym biznesie – w wieku 12 lat nagrał swój pierwszy utwór dla producenta Duke’a Reid’a w 1963 roku. W 1962 roku państwo Sutherland kupili posiadłość w Anglii. Reszta rodziny przybyła tam w rok później. Tam też młody Trevor podejmował się różnych zajęć próbując odnaleźć swoje powołanie. W 1964 roku kupił gitarę i postanowił nauczyć się na niej grać. Jego pierwszy utwór został nagrany jeszcze na Jamajce w 1963 roku – Red Eyes People – wyprodukowany został pod okiem Stranjah Cole’a i Duke’a Ried’a. Jako młodzian w Anglii stworzył swój pierwszy zespół – Vibrations, w którym był wokalistą. Dzieli scenę w ‘Q Club’ z takimi artystami jak Wilson Peckett czy Billy Stewart. Po rozwiązaniu się Vibrations stworzył kolejną grupę – Youth and Rudie and the Shell Shock Show – do 1966 roku koncertowali na całym kontynencie. W tamtym okresie IJahman występował pod pseudonimem The Youth. W latach 1967 – 1969 jako The Youth – Trevor nagrywał dla kilku dużych firm, czego efektem było nagranie dwóch singli. Jednego dla Polydor i jednego dla Decca. W tym okresie bardzo aktywnie pojawiał się na scenach wielu klubów w całej Anglii. W 1970 roku Trevor popadł w konflikt z prawem i został skazany na trzy lata więzienia. W więzieniu zmienił swój przydomek z ‘The Youth’ na ‘IJahman Levi’ i napisał utwór ‘Jah Heavy Load’.
W 1974 roku został zwolniony z więzienia. Jednakże w tym czasie jego żona – Miss Beverley wraz z rodziną opuściła go. Bez rodziny do której mógłby się zwrócić, trafił na ulicę gdzie znalazł schronienie w domu Rastafari na St. Agnes Place – głównej siedziby Dwunastu Plemień (Twelve Tribes) – gdzie zaczął studiować Biblię. W 1975 roku nagrał swój sztandarowy utwór ‘Jah Heavy Load’ dla Concerte Jungle w wytwórni Dip Records, którego sam był producentem. Następnie Les Parmer który w tym okresie pracował dla Island Record zapytał IJahMan’a czy użyczy swojego głosu przy nagrywaniu albumu Rcio Rodriguesa ‘Man From Warika’ co z kolei zwróciło uwagę Chris’a Blackwell’a który zaoferował IJahMan’owi kontrakt na wyprodukowanie dwóch albumów był rok 1976. W 1977 roku IJahMan pojechał na Jamajkę w celu znalezienia producenta i odnalazł Mr. Geoffrey’a Chung’a z który wyprodukował zdecydowanie dwa najlepsze albumy ‘Haile I Hymn’ i „Are We A Warrior’ dla Island Records. Albumy zostały wydane w 1978 i 1979 roku zdobywając międzynarodowy rozgłos. IJahMan zdecydował się utworzyć swoją własną wytwórnię płytową ‘Tree Roots Record Interntaional’ pod której szyldem wydawał swoje następne płyty, oraz w celu uniezależnienia się od Island Records. 1981 roku IJahMan ożenił się ponownie ze swoją drugą partnerką Madge i w 1985 roku wyprodukowali przebojowy singiel ‘I Do’ gdzie zaśpiewał w duecie z Madge. To wydawnictwo było numerem jeden przez sześć tygodni na brytyjskiej liście przebojów reggae. W 1991 roku Ijahman występował na Zimbabwe Sunsplash oraz został zaproszony do Pałacu Prezydenckiego przez Prezydenta Zimbabwe. Pięć lat później został zaproszony przez Prezydenta Jammeh’a z Gambii, gdzie był jego specjalnym gościem. Dało im to możliwość do odnowienia znajomości z ich poprzedniego spotkania w 1989 roku, kiedy to Prezydent był oficerem w gambijskiej armii. Jako zagorzały fan Prezydent i IJahman odbyli wspólną sesję fotograficzną. Do tej pory Ijahman ma na swoim koncie przeszło 30 albumów i ponad 45 singli. Koncertował w całej Afryce. Jest znany w Holandii, Szwecji, Hiszpanii, Anglii, Niemczech, Finlandii, Danii, Norwegii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, na Karaibach, w Nowej Kaledonii oraz Japonii. Współpracował też z wieloma fantastycznymi muzykami jak np. Chinna Smith, Sly & Robbie, Lloyd Parks, Ras Michael, Geoffrey Chang czy Eric Clapton. Po raz pierwszy i jak na razie ostatni wystąpił w Polsce na LSM Reggae Festival w Lublinie jesienią 2007 roku.
www.myspace.com/ijahmanlevilive
OMAR PERRY /JAM/BE/
Omar Perry - urodził i wychował sie na Jamajce, uprzywilejowany i namaszczony mając za ojca legendarnego producenta i tekściarza Lee „Scratch” Perry'ego. Juz w wieku 6 lat wraz z młodszą siostrą Marshą mieli szanse udzielić się na niektórych z produkcji ojca jak:Thanks we get /Junior Byles and Ram Goat Liver / Pluto Shervington. Dojrzewając w środowisku muzycznym, będąc świadkiem procesu tworzenia, który odbywał sie w „Black Ark Studio”, gdzie nagrywali najwięksi jak: Junior Murvin, Bob Marley & The Wailers, Max Romeo. Omar wiedział, że pewnego dnia zadedykuje swoje życie muzyce! W 1996r. wyrusza do Afryki, by w końcu urzeczywistnić wielkie pragnienie. Wkrótce potem stawia sobie kolejny cel : Europa! Pracuje i mieszka w Belgii, występował na wielu festiwalach, supportował takich artystów jak: Sly & Robbie + Mykal Rose, Buju Banton, Horace Andy, Alton Ellis, współpracował z Dreadzone, Mafia & Fluxy, Mad Professor and Ruff Cutt, jego glos można usłyszeć m.in. w nagraniach Ghetto Priest, Earl Sixteen, Dub Incorporation and K2R Riddim.
W 2003r. Adrian Sherwood wyprodukował jego pierwszego singla Rasta Meditation. W listopadzie 2007r. pojawia długo oczekiwany album 'Man Free'. Urodzony wykonawca, dla którego muzyka stała sie misja, pojawi sie na Ostróda Reggae Festiwal 2008!!!
www.myspace.com/omarperrynodirectionhome
www.myspace.com/omarperry
BIG FAMILI /MQ/FR/
King Kalabash i Baron Black, duet z Martyniki, których drugim domem stała sie Francja. To właśnie tu narodziło sie stowarzyszenie nazwane Big Famili jego celem jest odkrywanie i łączenie ukrytych talentów i pokazywanie ich światu. Obaj muzycy dzielą sie swoim doświadczeniem z młodymi artystami ze swojego otoczenia, tak aby mogli oni wzajemnie sie inspirować i wspierać. Warto dodać, że Big Famili skupia nie tylko muzyków, to punkt, który łączy artystów z różnych twórczych dziedzin. Ich produkcje znajdują sie na wielu kompilacjach, oparte są na mądrych tekstach i pochłaniającej zdolności łączenia..Śpiewają po angielsku, francusku i w swoim ojczystym języku kreolskim, o życiu, związkach, polityce, i przede wszystkim o możliwości idealnej symbiozy z Bogiem i wszystkimi żyjącymi stworzeniami. Nie oczekują niczego, jak tylko tego abyście dali szanse ich twórczości...Jest możliwość abyście mogli zadecydować sami, słuchając ich w Ostródzie, gdzie pojawia sie po 2 letniej nieobecności.
www.blackhousemusic.com
www.myspace.com/bigfamili
www.myspace.com/bigfamilibaronblack
UNITED FLAVOUR /CZ/
United Flavour powstali w 2004 roku w Pradze, międzynarodowy band będący pod wpływem kultury hiszpańskiej, afrykańskiej oraz środkowoeurpoejskiej wykształcił swój oryginalny energetyczny styl, będący kompilacja wielu gatunków muzycznych tj.: reggae, latino, soul, hip-hop, rnb i dancehall. Dzięki swoim występom chcą dać do zrozumienia, że ludzie innego pochodzenia, narodowości, kultur, wiary mogą ze sobą pracować bez konfliktów, problemów, przemocy , co więcej mogą sie wzajemnie wzbogacać. W 2007r. Pojawił sie debiutancki album ' UNITY', na którym gościnnie wystąpiło kilku znanych lokalnych i zagranicznych artystów jak: King Kalabash & Baron Black aka Big Famili , El Condorsito, Henry D, Tina etc..w tym samym czasie wyszło DVD z zarejestrowanym koncertem United Flavour otwierającym show Gentleman'a. Odkąd powstali zagrali wiele koncertów w kraju i poza jego granicami (Niemcy, Szwajcaria, Austria, Słowacja). ich uniwersalny język przemawia do każdej publiki, która z łatwością daje sie uwieść dynamicznej wokalistce Carmen.
www.unitedflavour.com
www.myspace.com/unitedflavour
ALBOROSIE /JAM/
Alberto Dascola aka Albarosie urodził się 31 lat temu na Sycylii. Jest muzykiem oraz producentem. Mieszkając jeszcze we Włoszech założył zespół REGGAE NATIONAL TICKET – grupę, która osiągnęła przez kilka lat swej działalności wielki sukces. W 2001 roku Alborosie zdecydował się na radykalny krok – zostawił zespół, agencje, wytwórnię, z którą miał podpisany kontrakt, sprzedał cały swój majątek i wyruszył na Jamajkę w poszukiwaniu innych wibracji i innego życia. Jamajka stała się dla niego wszystkim, pokochał ludzi, kulturę, jedzenie wibrajce i wszystko co związane z tym miejscem. „To nie tylko miejsce, gdzie chce żyć, to miejsce gdzie chce umrzeć” – stwierdza artysta. Jamajka to jego ziemia! Stwierdził, iż język, którego używa oraz styl życia, który zaadaptował od momentu przybycia na wyspę niczym nie odróżnia go od innych mieszkańców wyspy. Dlatego czuje się w 100% Jamajczykiem. Jego hity 'Herbalist' czy 'Kingston Town' osiągnęły ogromny sukces w Europie.
FRANZISKA /IT/
Franziska to powstała we Włoszech formacja, skupiająca 8 muzków, których celem jest kreowanie przemawiających dźwięków oraz praca nad międzynarodowym projektem...
Przez ostatnie 10 lat ich sound rozwijał się i ewoluował. Zaczynali od ska i rocksteady, by w 2005r. rozpocząć nowy rozdział ich działalności. Zbliżyli sie do ostatecznej formy reggae. Odnoszą się do roots i tradycji tego dźwięku, niemniej jednak świadomie i umiejętnie wykorzystują współczesne wpływy wywodzące się z Niemiec, Stanow Zjednoczonych czy właśnie z Jamajki..
Obecny skład stworzył unikalne brzmienie, które bliższe jest międzynarodowym, niż włoskim standardom. Franziska to byli członkowie słynnego Reggae National Ticket ( formacji, w której 'dojrzewał' Alborosie), czy pochądzacy z Seszeli Roddy, nadający zespołowi międzynarodowy klimat.
Ich koncerty są fascynujące i dynamiczne. Poprzez melodyjne momenty, ciężkie dźwięki roots do wokali raggamuffin, tworzą prawdziwy dancehallowy nastrój.
www.myspace.com/franziskaband
www.franziska.it
NO MORE BABYLON feat. EARL 16 /FR/GB/
Esencja roots reggae dub prosto z Francji - zespół uformował się ponad 10 lat temu. Grając na terenie całej Francji otwierali koncerty takich artystów jak : Jimy Cliff, Ijahman Levi, Yellowman, Alpha Blondy, Misty in Roots oraz wielu innych… Swój pierwszy debiutancki album zatytułowany „Stand the Pressure” wydali w 2001r. W chwili obecnej No More Babylon równorzędnie grają jako backing band z Earl 16. Podczas ich wspólnej europejskiej trasy w 2004 roku nagrali pierwszy jego live album „Mash up the Dance”. No More Babylon współpracuje również z Ken’ym Boothe’m, Josie Miel’em, Brother Marcus (Irie Connection) i Kenny Knots’em. Zespół właśnie wydal nowy album „Roots Meeting” na którym słyszymy owocne efekty współpracy z ich przyjaciółmi.
Jeśli jesteś fanem roots reggae koniecznie sprawdź te strony!
www.myspace.com/nomorebabylon
www.nomorebabylon.com
DANAKIL feat. GENERAL LEVY /FR/GB/
Danakil to francuska formacja roots-reggae-dub, która powstała w 2000 r. W maju 2006 roku wydają swój debiutancki album „Micro Climat”. Ich pozycja na rynku muzycznym sukcesywnie się stabilizuje. Zaczęli występować z Generalem Levy’m jako jego backin'band. Sam General Levy ( Paul Levy) to prawdziwy weteran brytyjskiej sceny muzycznej. Gładko poruszający się pomiędzy reggae /jungle/progressive. Już w wieku 12 lat zaczął pisać teksty, jako czternastolatek uformował sound system THIRD DIMENSION - był to pierwszy z wielu soundów, które tworzył. Szybko zyskał reputacje kreatywnego i utalentowanego MC, co po kilku latach pozwoliło mu wejść do studia. W 92' wydał pierwszy album zatytułowany „Double Trouble”, który był efektem współpracy z jamajska supergwiazdą Capletonem – ten akcent potwierdził tylko jego wejście w międzynarodowe grono reggae. Jego drugi album „Wickeder General” zyskał miano najlepszego albumu 92 roku a utwór „Heat” miano najlepszego singla. Sam General Levy uznany został za najlepszego DJ/MC w brytyjskim przemyśle reggae. Jest odbiorcą wielu nagród, jak również współpracował z wieloma znaczącymi wytwórniami i producentami (Sly & Robbie, Shaggy, Gussie P). General Levy niczym wino z czasem staje się coraz lepszy i nie mniej twórczy. To co prezentuje zawiera łatwopalne składniki - uwaga, bo wszędzie tam gdzie się pojawia zaprasza Ogień!
www.myspace.com/wwwmyspacecomgenerallevy
www.myspace.com/danakilweb