
Starych dowodów nie musimy wymieniać od razu. Dotychczasowe dowody zachowują swoją ważność do upływu wyznaczonego na dowodzie terminu.
Dowody osobiste będą ważne tak jak obecnie przez okres 10 lat.
Nowością jest również fakt, że będzie można złożyć wniosek o dowód w dowolnej gminie a nie tak, jak do tej pory, w urzędzie właściwym dla naszego miejsca zameldowania. Wnioski o dowód będzie można składać drogą elektroniczną ale tylko gdy nasz podpis będzie uwierzytelniony podpisem elektronicznym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufany ePUAP.
Fotografia, która będzie wykorzystywana w dowodzie osobistym, będzie taka sama jak ta, która obowiązuje w paszportach.

Wyrobienie dowodu tak do tej pory będzie bezpłatne.
Jeżeli w dowodzie nie będzie informacji o miejscu zameldowania, to jak zapewnia Związek Banków Polskich, nie będzie potrzeby pobierania zaświadczenia o zameldowaniu z Urzędu. Osoba, która będzie ubiegała się o kredyt, złoży oświadczenie, które potwierdzi własnoręcznym podpisem. Podobna sytuacja może nas również spotkać u notariusza lub na poczcie.
Po 1 marca wydłużeniu może ulec czas obsługi klientów w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego. Utrudnienie ma związek z tworzeniem przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych aplikacji informatycznej, która będzie wspierać System Rejestrów Państwowych.
Dodatkowe informacje na stronie internetowej: MSW.gov.pl