W zarządzeniu Nr 3/2014 określono jakie upoważnienie otrzymał nowy zastępca. Są to:
- kierowanie bieżącą pracą Urzędu Miasta,
- wykonywanie czynności zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Miasta. W tym wydawanie poleceń służbowych, kierowanie na wyjazdy służbowe, stosowanie kar porządkowych - upoważnienie nie obejmuje spraw związanych z nawiązywaniem, rozwiązywaniem lub zmianą stosunków pracy oraz spraw związanych z wynagrodzeniami.
- przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków dotyczących pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta.
- wydawania i podpisywania w imieniu Burmistrza Miasta Ostródy decyzji administracyjnych. postanowień i innych dokumentów mających charakter rozstrzygnięć.
- podpisywania pism z zakresu działania Urzędu Miasta Ostródy nie mających charakteru rozstrzygnięć, a w szczególności informacji, wyjaśnień, czynności wykonywanych w toku postępowania administracyjnego, delegacji służbowych, wniosków urlopowych pracowników,
- akceptacji do wypłaty rachunków, faktur, przelewów, czeków oraz innych dokumentów finansowych wynikających 2 zawartych umów.
- wykonywania wszystkich czynności Burmistrza Miasta Ostródy w okresie jego
- nieobecności.
- składanie jednoosobowo w imieniu Gminy Miejskiej Ostródy oświadczeń woli w zakresie zarządu jej mieniem.
Burmistrza udzielił zastępcy pełnomocnictw do:
- reprezentowania Gminy Miejskiej Ostróda przed sądami, organami administracji publicznej, organami egzekucyjnymi we wszystkich postępowaniach sądowych, administracyjnych i egzekucyjnych związanych z działalnością Gminy
- udzielania dalszych pełnomocnictw pracownikom Urzędu Miejskiego, radcom prawnym lub adwokatom