W maju 2014r. bezrobocie w powiecie ostródzkim było na poziomie 21,8%, przy wojewódzkim 19,6% oraz krajowym 12,5%. Jednym z elementów walki z bezrobociem jest w założeniu informowanie o wolnych stanowiskach pracy. Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie wykorzystuje w tym celu lokalne media, przekazując za ich pośrednictwem informacje o ofertach pracy i szkoleniach. W dalszej części wykaz umów, jakie zawarła z lokalnymi mediami powiatowa instytucja odpowiedzialna za walkę z bezrobociem.
Prezentowane umowy opracowane są na podstawie informacji pozyskanej dzięki złożonym wnioskom o informację publiczną.
Telewizja Mazury
Zawarcie umowy: 08-01-2014
Przedmiotem umowy jest emisja informacji i komunikatów oraz aktualnych ofert i realizowanych projektów dla bezrobotnych w programach Telewizji Mazury dostępnym w sieci kablowej Vectra oraz na stronie internetowej pod adresem www.telewizjamazury.pl
Termin obowiązywania: od 8 stycznia do 31 grudnia 2014
Wynagrodzenie: 369 zł brutto miesięcznie
Rozmaitości Ostródzkie
Zawarcie umowy: 07-01-2014
Przedmiotem umowy jest: Umieszczanie materiału zamawiającego.
W okresie trwania umowy Wydawca zobowiązuje się do umieszczania w Rozmaitościach materiałów dostarczonych przez zamawiającego o objętości 1 strony A4.
Termin obowiązywania: od numeru 01/2014 do 12/2014
Wynagrodzenie: 10332 zł brutto (861 brutto miesięcznie)
Rozmaitości Ostródzkie
Zawarcie umowy: 28-03-2014
Przedmiotem umowy jest: Umieszczanie materiału zamawiającego.
W okresie trwania umowy Wydawca zobowiązuje się do umieszczania w Rozmaitościach materiałów dostarczonych przez zamawiającego o objętości 1 strony A4.
Termin obowiązywania: od numeru 03/2014 do 12/2014
Wynagrodzenie: 500 zł brutto miesięcznie
Radio Mazury
Zawarcie umowy: 08-01-2014
Przedmiotem umowy jest nadawanie przez wykonawcę aktualnych ofert pracy oraz informacji o programach aktywizujących bezrobotnych realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie.
Termin obowiązywania: od 8 stycznia do 31 grudnia 2014 roku
Wynagrodzenie: 430,5 zł brutto miesięcznie
Z umów wynika, że urzędnicy uznali miesięcznik o niewielkim nakładzie za najlepsze medium do prezentacji swoich materiałów. Potwierdza to fakt, że jest on najlepiej opłacanym medium w porównaniu do pozostałych o znacznie większym nakładzie/zasięgu i częstotliwości ukazywania się.