Z publikacji prasowych ukazujących się w ostatnim okresie wynika, że Rodzice dzieci uczęszczających do Przedszkola Wojskowego Nr 34 są zaniepokojeni tym, co stanie się z ich dziećmi w przypadku nie przyjęcia przez Radę Miasta przedszkola postawionego przez MON w stan likwidacji.
My, dyrektorzy przedszkoli miejskich, nie rozumiemy dlaczego Rodzice dzieci z Przedszkola Wojskowego "nie wyobrażają sobie, żeby ich dzieci były w naszych przedszkolach i pod opieką innych nauczycielek." Skąd biorą się wątpliwości dotyczące naszych kompetencji zawodowych? Jeżeli jest to tylko jeden ze "skutecznych argumentów" w sprawie przyjęcia Przedszkola Wojskowego przez Radę Miasta, to stwierdzamy, że jego użycie jest wysoce niestosowne w stosunku do nauczycieli uczciwie pracujących w miejskich przedszkolach.
W Ostródzie funkcjonuje siedem przedszkoli miejskich. Obecnie uczęszcza do nich około 560 dzieci. Przedszkola są zróżnicowane pod względem położenia, ilości oddziałów, wielkości sal, preferowanych metod i stosowanych innowacji pedagogicznych. Oferta edukacyjna wszystkich przedszkoli wzbogacona jest o zajęcia dodatkowe ( język angielski, lekcje tańca, rytmika, koncerty filharmonii, zajęcia logopedyczne, gimnastyka korekcyjna). W szerokiej ofercie edukacyjnej jesteśmy prekursorkami w takich formach jak: programy adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych do przedszkoli, nowoczesnych metod czytania, integracyjnych form współpracy z rodzicami.
Z dumą i z całą odpowiedzialnością stwierdzamy, że usługi edukacyjne świadczone przez przedszkola miejskie w niczym nie ustępują tym z Przedszkola Wojskowego. Raporty wyników mierzenia jakości pracy sporządzone przez Kuratorium Oświaty i Wychowania w Olsztynie wskazują jednoznacznie na wysoką jakość naszej pracy. Nasza kadra pedagogiczna to świetni fachowcy w większości z wyższym wykształceniem w zakresie wczesnej edukacji, niejednokrotnie posiadający dodatkowe specjalności. Od lat, a nie tylko w ostatnim czasie, doskonalimy się w zakresie nowości pedagogicznych. Każdego Rodzica, który chce powierzyć swoje dziecko naszej opiece traktujemy jednakowo, nie dzieląc na tych, których dziecko sprawia trudności wychowawcze czy też nie. Kierujemy się zasadą, że wszystkim dzieciom należy stworzyć jednakowo szanse, choć różne są ich możliwości. Jednocześnie zapewniamy Rodziców, szczególnie tych wprowadzonych w błąd, co do stylu pracy placówek miejskich, że jakość naszej pracy można sprawdzić bądź zasięgnąć opinii w środowisku.
My dyrektorzy przedszkoli miejskich "pełni obaw i jednocześnie przekonani o głębokiej mądrości naszych Radnych i zrozumienia problemu" pokładamy nadzieje, że znajdzie się optymalne rozwiązanie .