W konferencji wzięli przedstawiciele lokalnych przedsiębiorstw zarówno małych jak i dużych. Spotkanie zostało podzielone na cztery części. W pierwszej „Sport ekstremalny, sponsoring i media” Marek Łojek przewodniczący Komisji ds. Wakeboardu w Polskim Związku Motorowym zaprezentował możliwości promocji poprzez wsparcie sportów ekstremalnych. Cały szereg dyscyplin ekstremalnych dynamicznie powiększają grono zawodników, ale jeszcze szybciej powiększa liczbę widzów. To świetna i łatwa forma promocji przekonywał prelegent. Jako przykład podawał zawody wakebordowe, które były świetnym i dobrze postrzeganym przez reklamodawców sposobem reklamy. Marek Łojek przekonywał o wielkich atutach wyciągu w procesie promocji Ostródy.
Kolejnym punktem była prezentacja pod nazwą ” Kreacja marki Ostróda 2012”, którą przedstawili Kinga Wiśniewska i Tomasz Sosnowski z Biura Promocji Ostródy. Zaprezentowano nowy produkt „Ostróda 2012”. Podsumowano targi ITB w Berlinie, gdzie po raz pierwszy zaprezentowano nowy produkt. Przedstawiono też plany na promocję a mianowicie kampanię bilbordową w europejskich miastach, koncert na ścianie, który odbędzie się na jesienie na wystawie Auto Word w Brukseli, lipcowy duży koncert w Białych Koszarach „Music Play”. Przedstawiono również projekt nowej strony internetowej, która wystartuje za nieco ponad dwa miesiące. Pracownicy biura promocji miasta zachęcali przedsiębiorców do wspierania promocji poprzez wykorzystywania nowej marki „Ostróda 2012” we własnych materiałach. Przekonywali, że jest to dobry sposób na własną promocje a z zarazem budowanie spójnego i profesjonalnego wizerunku miasta.
Po prezentacja nowej marki głos zabrał burmistrz Ostródy Olgierd Dąbrowski. Jego wystąpienie poprzedził krótki film prezentujący wykonane jak i realizowane inwestycje związane z poprawą infrastruktury turystycznej i budowanie silnej podstawy do dalszego rozwoju tej branży w mieście. Burmistrz podkreślał, że miasto nie realizuje inwestycji pod Euro 2012. Podkreślał, że Euro 2012 jest tylko środkiem nie celem. To zaledwie miesiąc a my myślimy znacznie dalej - przekonywał burmistrz. Wspominał o dobrych ocenach Ostródy za jej rozwój i inwestycje. Wskazywał, że Ostróda jest dla wielu wzorem i przykładem jak profilować wydatkowanie unijnych dotacji w celu osiągnięcia konkretnych wyników. Kto jeśli nie my miałby uczestniczyć w konsumpcji tortu, który nazywa się Euro 2012 - kończył swoje wystąpienie. Na koniec zachęcał przedsiębiorców by przemyśleli możliwości wykorzystania zmian w Ostródzie związanych z licznymi inwestycjami na wzmocnienie własnej pozycji a przez to poprawę statusu miasta.
Ostatnim punktem konferencji było wręczenie statuetek „Perły przedsiębiorczości”. W tegorocznej edycji kapituła przyznała statuetki następującym przedsiębiorcom:
Centrum Kształcenia Kadr Anita Graczyk - za skuteczne pozyskiwanie funduszy unijnych wspierających rozwój lokalnego rynku pracy.
Condohotels Group - za rozmach inwestycji promujących markę Ostródy
Ekobud Sp. z o.o. - za skuteczne podnoszenie wartości rynkowej firmy
SDK Sp. z o.o. - za dynamiczny rozwój firmy
Zakład Przetwórstwa Mięsnego Dariusz Pabich - za stworzenie unikatowego produktu regionalnego