"Ostróda 2012" - marka na podbój Europy

Pierwsze miejsce na liście rankingowej wśród zwycięskich projektów i ponad 2,2 mln zł na promocję nowej marki zdobyła Ostróda po pierwszym naborze wniosków Osi Priorytetowej "Przedsiębiorczość". Pod hasłem "Ostróda 2012" najdynamiczniej rozwijające się miasto na Warmii i Mazurach będzie prezentowało swój potencjał Polakom i mieszkańcom Europy Zachodniej.

Projekt nowej marki, który powstał we współpracy Biura Rozwoju Lokalnego i Biura Promocji Urzędu Miasta w Ostródzie przewiduje niekonwencjonalne  w skali krajowej działania promocyjne.
"Na początku czeka nas opracowanie spójnej koncepcji graficznej, logo oraz motywu przewodniego kampanii wizerunkowej, dzięki której przez następne dwa lata będziemy przedstawiali walory Ostródy" – mówi z-ca burmistrza Ostródy, Olgierd Dąbrowski.
Kampania ma ścisły związek z piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012, jednak w założeniach wykracza daleko poza sferę futbolu. Zakłada nawiązanie współpracy z klubami i organizacjami sportowymi w kraju  zagranicą, co ma zaowocować przyciągnięciem sportowców do korzystania z nowopowstającego w Ostródzie stadionu.
"Chcemy stworzyć ofertę nie tylko na potrzeby bazy treningowej podczas Euro 2012. Zależy nam na tym aby nasz ośrodek stał się cenioną w kraju i zagranicą bazą przygotowawczą w ciągu całego roku" – dodaje wiceburmistrz.
Do przeprowadzenia kampanii na szeroką skalę niezbędne jest wsparcie kreatywnej ekipy ludzi dbających o jej przebieg. Projekt zakłada więc stworzenie nowych miejsc pracy. Jeszcze w tym roku Urząd Miasta w Ostródzie ogłosi konkursy na stanowiska związane z realizacją programu.