Pierwsze miejsce na liście rankingowej wśród zwycięskich projektów i ponad 2,2 mln zł na promocję nowej marki zdobyła Ostróda po pierwszym naborze wniosków Osi Priorytetowej "Przedsiębiorczość". Pod hasłem "Ostróda 2012" najdynamiczniej rozwijające się miasto na Warmii i Mazurach będzie prezentowało swój potencjał Polakom i mieszkańcom Europy Zachodniej.
Projekt nowej marki, który powstał we współpracy Biura Rozwoju Lokalnego
i Biura Promocji Urzędu Miasta w Ostródzie przewiduje
niekonwencjonalne w skali krajowej działania promocyjne.
"Na początku czeka nas opracowanie spójnej koncepcji graficznej, logo
oraz motywu przewodniego kampanii wizerunkowej, dzięki której przez
następne dwa lata będziemy przedstawiali walory Ostródy" – mówi z-ca
burmistrza Ostródy, Olgierd Dąbrowski.
Kampania ma ścisły związek z piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012,
jednak w założeniach wykracza daleko poza sferę futbolu. Zakłada
nawiązanie współpracy z klubami i organizacjami sportowymi w kraju
zagranicą, co ma zaowocować przyciągnięciem sportowców do korzystania z
nowopowstającego w Ostródzie stadionu.
"Chcemy stworzyć ofertę nie tylko na potrzeby bazy treningowej podczas
Euro 2012. Zależy nam na tym aby nasz ośrodek stał się cenioną w kraju i
zagranicą bazą przygotowawczą w ciągu całego roku" – dodaje
wiceburmistrz.
Do przeprowadzenia kampanii na szeroką skalę niezbędne jest wsparcie
kreatywnej ekipy ludzi dbających o jej przebieg. Projekt zakłada więc
stworzenie nowych miejsc pracy. Jeszcze w tym roku Urząd Miasta w
Ostródzie ogłosi konkursy na stanowiska związane z realizacją programu.