Organizatorem konkursu była Polska Organizacja Turystyczna, której kapituła konkursowa przy ocenianiu brała pod uwagę następujące elementy:
- lokalizację placówki, oznaczenie dojścia i dojazdu
- wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza
- dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych,
- godziny pracy
- kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji
- zaopatrzenie w materiały informacyjno – promocyjne.
Centrum Informacji Turystycznej w Ostródzie zostało reaktywowane w roku 2006. Od tego czasu systematycznie dbało o stały rozwój w zakresie posiadanych materiałów promocyjnych jak i zdobywania wiedzy nt. atrakcji turystycznych znajdujących się w naszym regionie – Mazurach Zachodnich. Uczestniczyło również w promocji zewnętrznej poprzez udział w targach turystycznych oraz imprezach masowych na naszym terenie. Efekty wszystkich działań oddają statystyki odwiedzin punktu nie tylko przez turystów, ale również przez mieszkańców Mazur Zachodnich.
Otrzymana nagroda stanowi potwierdzenie, iż działania CIT w Ostródzie zmierzają we właściwym kierunku. Stanowi ona również dla motywację do dalszego rozwoju i budowania marki Mazur Zachodnich.
Zapraszamy do odwiedzin punktu Centrum Informacji Turystycznej umiejscowionego w Ostródzie na Placu 1000-lecia 1a oraz strony internetowej – www.mazury-zachodnie.pl.