Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia, Komenda Główna Policji, Rzecznik Praw Dziecka, największe stacje telewizyjne oraz polscy artyści zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić jak ważne i cenne jest wychowywanie dzieci bez przemocy. Pozytywny przekaz, który zapewnią bilbordy i spoty telewizyjne przedstawiające znane osoby z dziećmi, ma promować obraz współczesnej rodziny wolnej od przemocy.
Celem przedsięwzięcia jest przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i
ograniczanie jej skutków, poprzez zwiększenie społecznego zaangażowania
w działania ukierunkowane na profilaktykę tego zjawiska. Realizacji tak
sformułowanych celów ma sprzyjać podnoszenie społecznej wrażliwości na
wszelkie przejawy przemocy pojawiającej się w najbliższym otoczeniu, a
także promowanie wartości rodzinnych i obrazu współczesnej rodziny
wolnej od przemocy.
W inicjatywę, oprócz instytucji administracji publicznej, organizacji
pozarządowej i mediów włączą się również przedstawiciele świata
kultury, którzy w spotach telewizyjnych swoim wizerunkiem popierać będą
założenia kampanii służącej przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Ponadto, jeden z planowanych elementów przedsięwzięcia stanowić będzie
uruchomienie infolinii dla ofiar przemocy o numerze 0801 109 801,
która będzie obsługiwana przez pracowników Fundacji Krajowe Centrum
Kompetencji.
Przemoc w rodzinie
Analiza statystyk prowadzona w ramach prób określenia rozmiaru zjawiska
przemocy domowej pozwala zaobserwować, iż na przestrzeni ostatnich lat
problem ten stopniowo się nasila. Dane przedstawiające liczbę
interwencji związanych bezpośrednio z zaistnieniem przemocy domowej
podjętych przez policjantów pokazują bowiem, że liczba ta niemal z roku
na rok wzrasta.
więcej informacji na www.kochamniebije.pl