Pod honorowym patronatem Burmistrza Ostródy Jana Nosewicza 1 czerwca w Ostródzie w godzinach 12.00-16.00 na Stadionie Miejskim odbędą się imprezy z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowane w ramach programu „Stawiam na mleko!” - ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych, realizowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego. Duże reklamy informujące o tej imprezie pojawiły się w Ostródzie już w zeszłym tygodniu.
Mleczna Ekspedycja składa się ze specjalnego Trucka Mlecznego, którego celem jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków.
Na terenie Ostródy i okolic na billboardach pojawiły się informacje o kampanii „Stawiam na mleko!”, a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi będą mogli pobawić się m.in.: na potężnych pneumatycznych zjeżdżalniach lub na specjalnym ringu bokserskim, poukładać wielkie uliczne puzzle lub pościgać się w zabawie ze specjalną taśmą. Dodatkowo chętni wezmą udział w zadaniach sprawnościowych z użyciem wioseł treningowych, symulatorów desek snowboardowych, czy rowerów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej” polegający na sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka.
Weekendowe imprezy w ramach „Trucka Mlecznego” to także możliwość spotkania się z ekspertami, lekarzami i dietetykami, którzy doradzą w kwestii zdrowego odżywiania oraz pomogą przy dobraniu odpowiedniej diety.
Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na pierwszy rok kampanii obejmie swoim zasięgiem tereny północno-wschodniej Polski i poprowadzi przez następujące województwa: mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie, zachodniopomorskie oraz lubelskie. Z Ostródy Mleczna Ekspedycja wyruszy do Kwidzyna, Starogardu Gdańskiego oraz Malborka, gdzie w dniach 6-8 czerwca odbędą się kolejne atrakcje w ramach kampanii „Stawiam na mleko!”.
Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie internetowej www.stawiamnamleko.pl. W serwisie zamieszczono także informacje o diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne zagadki dla dzieci.
Kampania finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa, przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej. Realizowanie kampanii powierzono firmie CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako organizacja wdrażająca. Działaniami z zakresu PR zajęła się agencja Propublic.
Projekt „Stawiam na mleko!” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku 7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów.