fbpx

Kandydaci odpowiadają na pytania.

ilustracja
ilustracja
Poprosiliśmy wszystkich kandydatów startujących w wyborach na burmistrza o udzielenie odpowiedzi na 12 pytań. Wszyscy kandydaci odpowiedzieli we wskazanym przez nas terminie. Dziękujemy. Mamy nadzieję, że udzielone odpowiedzi choćby w małym stopniu pozwolną wyborcom upewnić się w swych wyborczych decyzjach, a nieprzekonanym powolną dokonać lepszego wyboru.

W niedzielę 14 października 2018 roku wysłaliśmy do wszystkich kandydatów następujące pytania:

  1. Czy w pierwszych dwóch latach od wyboru na burmistrza podejmie Pani/Pan działania zmierzające do wybudowania przynajmniej jednej nowej hali sportowej umożliwiającej uprawianie sportów typowo halowych?
  2. Proszę podać, kogo powoła Pani/Pan na zastępcę burmistrza lub uzasadnić odmowę podania nazwiska zastępcy?
  3. Czy w ciągu 6 miesięcy od wyboru na burmistrza wprowadzi Pani/Pan w pełni przejrzysty, kompletny i prowadzony na bieżąco rejestr wszystkich umów zawieranych przez Urząd Miejski oraz jednostki podległe?
  4. Czy w ciągu 6 miesięcy od wyboru na burmistrza opublikuje Pani/Pan zarządzenie dotyczące warunków technicznych dla nowych dróg rowerowych na terenie miasta Ostródy, w którym zostanie jednoznacznie wskazane, że nowe drogi rowerowe powinny być budowane wyłącznie z wykorzystaniem asfaltu lub innego materiału o parametrach do niego zbliżonych?
  5. Czy Pani/Pana zdaniem budynek Szkoły Podstawowej nr 4 (ul. Kościuszki) od września 2019 roku powinien pozostać szkołą podstawową, czy jednak powinien być przekształcony na inne cele, jeśli tak, to jakie? Jakie działanie podejmie Pani/Pan w tej sprawie?
  6. Czy po objęciu urzędu wystąpi Pani/Pan o zgodę rady i rozpocznie proces pozyskania budynków hali sportowej i dawnego pomieszczenie kina znajdującego się na terenie Czerwonych Koszar, a ewentualny proces zakupu poprzedzi szczegółową analizą kosztów i możliwości adaptacji na takie cele?
  7. Jakie jest Pani/Pana zdanie na temat przekształcenia Polskiej Górki z obecnego stanu na cmentarz komunalny. Proszę o uzasadnienie.
  8. Kto Pani/Pan zdaniem powinien zarządzać basenem – zewnętrzny podmiot, spółka miejska (obecna, nowa), Ostródzkie Centrum Sportu i Rekreacji? Proszę o krótkie uzasadnienie.
  9. Czy w ciągu 6 miesięcy od wyboru na burmistrza przeprowadzi Pani/Pan szerokie konsultacje społeczne w zakresie kompleksowego rozwiązanie komunikacji rowerowej w Ostródzie, ze szczególnym uwzględnieniem przebiegu tras i technologii ich wykonania?
  10. Proszę o podanie trzech najważniejszych dla Pani/Pana priorytetów w pracy podczas nowej kadencji.
  11. Czy jest Pani/Pan za na pilnym rozpoczęciem procesu powiększenia granic miasta o tereny należące do gminy? Proszę o uzasadnienia.
  12. Czy Pani/Pana zdaniem, biorąc pod uwagę obecną sytuację finansową miasta, podniesienie podatków lokalnych jest koniecznie i pilne? Proszę o uzasadnienie.

Szczegółowe odpowiedzi otrzymaliśmy od trzech kandydatów.

Obecny burmistrz napisał, że grono naszych czytelników ma już wyrobioną opinię na temat jego pracy i nie udzielił odpowiedzi na żadne z postawionych pytań. Bez komentarza z naszej strony, ocenę pozostawiamy państwu.

Pełne treści udzielonych odpowiedzi:

Komentarze  
# Zastępca burmistrzaAneta 2018-10-17 20:45
Podoba mi się odpowiedź Pana Michalaka na to pytanie ponieważ każdy z kandydatów doskonale wie kogo.chce mieć za zastępce i takie ukrywanie się i mówienie o kompetencjach to dla mnie mydlenie oczu. Obecny burmistrz wybrał takiego zastępce i sądzę że gro społeczeństwa jakby wiedziało kto to bedzie nie zaglosowalaby na niego w zeszlych wyborach. Więc odpowiedź na bardzo łatwe pytania pokazuje nam obraz czego możemy spodziewać się po potencjalnym burmistrzu. Pan Michalak jako jedyny odpowiedział uczciwie więc jest wzorcowym kandydatem. Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Zastępca burmistrzaIza 2018-10-17 20:49
Popieram, to się nazywa szczerość i uczuciowość. Pozostali kandydaci doskonale znają odpowiedź na to pytanie...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# szkoda mi Pawełko, bo michalak ją wykorzystałściema 2018-10-18 09:44
Pani Majewska-Pawełko to JEDYNY mocny punkt michalaka. Nawet na spotkaniach to ona o wszystkim opowiada i tłumaczy, michalak siedzi cicho i liczy na głosy tylko dlatego, że jego nazwisko jest w Ostródzie jakkolwiek kojarzone :/
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Martyna 2018-10-17 20:53
Czesław jaki burak! zero odpowiedzi, zero rozmówi z ludźmi o Ostródzie. Mieszkańcy oceńcie sami
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# MichalakOstróda 2018-10-17 20:59
Jedynie widzę, że Pan Michalak uczciwie odpowiada na pytania. Nie brałem go pod uwagę, jednak zmieniam zdanie. Oddam głos na Pana Michalaka. Potrzebujemy uczciwej Ostródy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Michalaksylwek 2018-10-17 21:02
Cytuję Ostróda:
Jedynie widzę, że Pan Michalak uczciwie odpowiada na pytania. Nie brałem go pod uwagę, jednak zmieniam zdanie. Oddam głos na Pana Michalaka. Potrzebujemy uczciwej Ostródy.

Ja tez byłem nie zdecydowany. Ale Michalak decyzja zapadła.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# BurmistrzAndrzej 2018-10-17 21:07
Przeczytałem kilka razy odpowiedzi naszych kandydatów na burmistrza, Pan Michalak bynajmniej dla mnie odpowiedział szczerze, bardzo duży plus za przedstawienie zastępcy. Pani Wiśniewska to chyba kopiuj wklej z internetu. Obecny burmistrz Pan Czesław Najmowicz totalna porażka, Pan mojego głosu nie dostanie, Graczyk cóż pokładałem w nim nadzieję ale widzę że ma tylko puste frazesy lub podsłuchane u kontrkandydatów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: BurmistrzmARCIN 2018-10-17 21:14
Cytuję Andrzej:
Przeczytałem kilka razy odpowiedzi naszych kandydatów na burmistrza, Pan Michalak bynajmniej dla mnie odpowiedział szczerze, bardzo duży plus za przedstawienie zastępcy. Pani Wiśniewska to chyba kopiuj wklej z internetu. Obecny burmistrz Pan Czesław Najmowicz totalna porażka, Pan mojego głosu nie dostanie, Graczyk cóż pokładałem w nim nadzieję ale widzę że ma tylko puste frazesy lub podsłuchane u kontrkandydatów.

Był Graczyk u Michalaka na pierwszym spotkaniu i spisał cały program, w wielu miejscach potem mówił o tym samym. Co za ciemniak z niego. Zapomniał jak Był Prezesem Żeglugi i brała 17 tys gdy najniższa krajowa było 1700 brutto. Zapomniał????? A teraz mówi o gospodarce finansowej miasta- aż nóg otwiera mi się kieszeni. Niech Ostróda pokaże że go nie chce!!! Kinga w kieszeni u Najmowicza siedzi. Jakie to smutne. Tylko Zbyszek
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Burmistrztom 2018-10-18 08:54
Graczyk ma swój rozum i nad programem pracuje już przynajmniej półtora roku. Także takie gadanie o spisywaniu pomysłów jest śmiechu warte - nie pochlebiajcie sobie, Michalaki, nie wpadliście na nic oryginalnego ani odkrywczego ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# MICHALAKAGATA 2018-10-17 21:14
Konkretnych odpowiedzi udzielil p.Michalak i wlasnie na niego bede glosowac
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.MARIUSZ 2018-10-17 21:30
ZBYSZEK@AGNIESZKA Wasza klasa, wiedz i doświadczenie w biznesie. Tylko to może Ostródę zmienić. Ludzie głosujcie na nich, oni nie mają układu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.tom 2018-10-18 08:58
Cytuję MARIUSZ:
oni nie mają układu.


oni nie mają układu??? a kto im płaci za banery porozwieszane po całym mieście??? zastanawialiście się ile to kosztuje?? ile zgód jest wymaganych????

czy może macie na myśli układ jaki mają w swojej szkole? że zatrudnia córkę, dwóch synów, przyjaciół i znajomych? że do wyborów startuje córka, synowa i nauczyciele z smsa?

z tymi układami to największa hipokryzja jaka jest możliwa
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Marta 2018-10-18 09:59
Lepsza rodzina niż Gesek czy Bera.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.tom 2018-10-18 10:27
lepsza różnorodna rada, której będzie zależało na każdej dziedzinie, żeby wszyscy w Ostródzie byli zadowoleni! a nie rodzina, ktora bedzie zalatwiac swoje interesy za publiczne pieniadze
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Natalia 2018-10-18 16:23
Jak był a mowa o Cytuję tom:
lepsza różnorodna rada, której będzie zależało na każdej dziedzinie, żeby wszyscy w Ostródzie byli zadowoleni! a nie rodzina, ktora bedzie zalatwiac swoje interesy za publiczne pieniadze

No ale nie musisz głosować na jego rodzinę ma w komitecie na radnych osoby nie związane z nim wcale przedsiębiorców nawet nie będących w klubie STU a startujące z jego komitetu i wiem że są ludźmi wartościowymi. Przyjrzyj się nazwiskom tak jak mówisz jest rodzina i ludzie związani z smsem ale na nich nie trzeba głosować wybierz taka osobę która tak jak mówisz posiada jakąś wiedzę w danej dziedzinie, a która przyda się miastu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# TaaaZbyszek 2018-10-17 21:47
Cytuję mARCIN:

Był Graczyk u Michalaka na pierwszym spotkaniu i spisał cały program, w wielu miejscach potem mówił o tym samym. Co za ciemniak z niego. Zapomniał jak Był Prezesem Żeglugi i brała 17 tys gdy najniższa krajowa było 1700 brutto. Zapomniał????? A teraz mówi o gospodarce finansowej miasta- aż nóg otwiera mi się kieszeni. Niech Ostróda pokaże że go nie chce!!! Kinga w kieszeni u Najmowicza siedzi. Jakie to smutne. Tylko Zbyszek

nie zesrajcie się z tym Zbyszkiem, kolesiostwo już przyleciało i komentuje, żeby tylko ludzie głosowali na niego. Co wy myślicie, że ludzie rozumów nie mają, oczu i uszu? Uczciwością innych swoje gęby wycieracie? Skąd te kłamliwe tezy na temat Graczyka czy Wiśniewskiej? Bo nie podali nazwisk zastępców? Tu się wasz Zbyszek popisał, ale PYCHĄ. Wasze oszczerstwa pod adresem kontrkandydatów świadczą wyłącznie o waszej uczciwości, pośrednio rzutując na waszego Zbyszka. Współczuję mu takich wyborców.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: TaaaMarian Koniuszy 2018-10-17 22:18
Odpowiem tak,Graczyk rzeczywiście zarabiał w Żegludze więcej jak Burmistrz,a ściągnięcie donosicielki Kopacz(bo jak nazwać ludzi którzy donoszą na swój kraj byłym zaborcom!!!) do Ostródy było Jego gwozdziem do trumny.
tu przeczytaj ile zarabiał : ostroda.wm.pl/.../ 18,5 tys. zł.!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# okZbyszek 2018-10-17 22:23
Teraz podaj link na poparcie bajeczki jakoby Wiśniewska siedziała w kieszeni Najmowicza.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Co, nie ma linków?Zbyszek 2018-10-17 23:04
Tak myślałem. Żebrzecie o głosy dla Zbyszka kosztem innych ludzi. Ohydne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: okMarian Koniuszy 2018-10-18 08:10
Nie znam Pani Wiśniewskiej i nic do niej nie mam. I nie mam o co żebrać bo nie włączam się do tego wyścigu szczurów.Miałem propozycje ale odmówiłem...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: TaaaMarian Koniuszy 2018-10-17 22:21
Graczyk był na I spotkaniu niezależnych i póniej przedstawiał Ich pomysły jako swoje...A ta karta Mieszkańca,zniżki na atrakcje których nie ma...ha ha ha
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: TaaaZofia 2018-10-18 09:57
Cytuję Marian Koniuszy:
Graczyk był na I spotkaniu niezależnych i póniej przedstawiał Ich pomysły jako swoje...A ta karta Mieszkańca,zniżki na atrakcje których nie ma...ha ha ha

Co za bzdura, równie dobrze można powiedzieć, że Pani Pawełko i Pan Michalak uczestniczyli w różnych spotkaniach, które organizował Graczyk (dużo wcześniej niż ktokolwiek słyszał o "niezależnych") i to oni wykorzystują w swoim programie np. Mapę potrzeb mieszkańców Ostródy nad którą pracowali nowocześni.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# wyboryMarta 2018-10-17 21:58
Zbyszek ma mój głos.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# HahahaFiona 2018-10-17 22:05
Biedny Zbyszek potrzebuje aż takiego poparcia klakierów w necie, żeby wygrać? Strasznie infantylni jesteście.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# JarekAndrzej 2018-10-17 22:33
Cytuję Fiona:
Biedny Zbyszek potrzebuje aż takiego poparcia klakierów w necie, żeby wygrać? Strasznie infantylni jesteście.

Czy Pani wie co oznacza określenie infantylny/i ??
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: JarekFiona 2018-10-17 22:41
A pan nie wie? Proszę: sjp.pwn.pl/.../...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: JarekSławek 2018-10-17 22:51
Cytuję Fiona:
A pan nie wie? Proszę: sjp.pwn.pl/.../...

wooow..to aż encyklopedii widzę Pani potrzeba. Od razu wiedzę, że do Kingi bo ona w odpowiedziach z niej korzystała i z netu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: JarekFiona 2018-10-17 22:58
Panu też by się taka wiedza przydała, panie jasnowidz. Wstyd, żeby kandydat od Zbyszka nie umiał posługiwać się prostym "kopiuj-wklej" w Internecie i żeby mu się loginy mieszały. (Login też mam wytłumaczyć czy sam sobie poszukasz definicji?)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Głos na Michalaka-brak partyjnych uwiklańTomek 2018-10-17 22:18
Stawiam na Michalaka. Po poerwsze przedsiębiorca który ciężko pracował na swoją pozycje i status wiec wie jak trudno jest przedsiębiorcom funkcjonować i się rozwijać. Brak partyjnych uwiklan to duży plus bo nie będzie nikt naciskał. W każdej partii są idioci i normalni ludzie a przy wygranej jednej partii na pewno z konkurencyjnej partii normalni ludzie będą mieli pod górkę bo partia która wygra nie da im swobody w działaniu. Poza tym wybierając burmistrza dobrze wiedzieć kto bedie jego zastępca bo jego tez wybieramy. Nie rozumiem ukrywania nazwiska zastępcy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Chyba jednak MichalakMartyna B 2018-10-17 22:27
Nie znam pana Zbyszka Michalaka osobiście. Wiem że prowadzi jakaś szkołe i jest przedsiębiorczy. Mój głos kieruje na niego słuchając znajomych którzy widza w nim jakaś zmianę i coś nowego dla Ostródy. Przy każdym poprzednim jest zawsze to samo a obecny burmistrz to już brak komentarza na jego działania. Wydanie setek tysięcy na jakieś krzaczki i ścieżki rowerowe na waldowie gdzie prędzej czy później stanie się tragedia przez ich rozmieszczenie ich na skrzyżowaniach dróg lub za płotami domów to chyba za mało jak na takie miasto z takim potencjałem. Niby Najmowicz sportowiec a całkowicie zaniedbał organizacje imprez sportowych dając poeniadze dla znajomego który jeździ jakaś rajdowką poza naszym miastem a w zamian naprawia jego rodzinie za darmo samochód. Tego nikt nie ogląda. Chcemy imprez więcej w naszym mieście żeby zaszczepiać w naszych dzieciach zajawkę na sport. Chciałabym się przekonać jak będzie zarządzał ktoś inny, ktoś kto pieniądze już zarobił swoim pomysłem i pracą A nie dopiero chce i będzie wykorzystywał 4 lata żeby się ustawić na przyszłość.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Chyba jednak MichalakMajka 2018-10-17 22:46
Cytuję Martyna B:
Nie znam pana Zbyszka Michalaka osobiście. Wiem że prowadzi jakaś szkołe i jest przedsiębiorczy. Mój głos kieruje na niego słuchając znajomych którzy widza w nim jakaś zmianę i coś nowego dla Ostródy. Przy każdym poprzednim jest zawsze to samo a obecny burmistrz to już brak komentarza na jego działania. Wydanie setek tysięcy na jakieś krzaczki i ścieżki rowerowe na waldowie gdzie prędzej czy później stanie się tragedia przez ich rozmieszczenie ich na skrzyżowaniach dróg lub za płotami domów to chyba za mało jak na takie miasto z takim potencjałem. Niby Najmowicz sportowiec a całkowicie zaniedbał organizacje imprez sportowych dając poeniadze dla znajomego który jeździ jakaś rajdowką poza naszym miastem a w zamian naprawia jego rodzinie za darmo samochód. Tego nikt nie ogląda. Chcemy imprez więcej w naszym mieście żeby zaszczepiać w naszych dzieciach zajawkę na sport. Chciałabym się przekonać jak będzie zarządzał ktoś inny, ktoś kto pieniądze już zarobił swoim pomysłem i pracą A nie dopiero chce i będzie wykorzystywał 4 lata żeby się ustawić na przyszłość.

Dokładnie nic dodać nic ująć. Zarówno Zbyszek, jak i Agnieszka finansowo na wygranej nic nie zyskają. Mają już dużo i są przede wszystkim prywatnie szczęśliwymi ludźmi. Znam oboje i wiem że ich połączenie w mieście wniesie coś czego tu nigdy nie było. Wiem ze warto na nich postawić i wiem że wszyscy co ich znają pójdą wybory bo to czas przełomu. Czas skończyć z nie wiedzą nauczycieli. Czas na ludzi z kwalifikacjami, który nie pytają co ludzi chcą tylko swoją pracą są w stanie powiedzieć co im potrzeba. Mają jasny plan na miasto, dajmy szansę w końcu normalności w tym mieście
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# do MajkiAgata 2018-10-17 23:01
"nie pytają co ludzi chcą tylko swoją pracą są w stanie powiedzieć co im potrzeba"??? to ja tym państwu podziękuję, nie będą mi mówić co jest dla mnie dobre. kolejna "dobra zmiana"???
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Do MajkiAngelika K 2018-10-17 23:49
Widzę tu jakaś złość i atak ale w tym komentarzu chodziło chyba o to że to są ludzie którzy maja sami widzieć problemy i być na nie otwarci oraz je w miarę możliwości eliminować a nie ignorować albo udawać że się ich nie widzi.
Mój głos tez chyba na pana Michalaka.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Do MajkiAgata 2018-10-18 09:11
za dużo tych "chyba". mojego głosu nie dostaną. nie chcę być traktowana jak dziecko, które trzeba prowadzić za rączkę i mówić mu, że wszystko co robimy jest dla jego dobra. chcę mieć wpływ na to co się dzieje w mieście, oczekuję konsultacji społecznych przy każdej decyzji podejmowanej przez miasto - więc tylko kobieta z tego grona zasługuje na mój głos. ona nie mówi jak będzie, zrobimy to i to, ona mówi jak może być, a to wielka różnica.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.PIOTR K. 2018-10-17 23:04
Zbyszek wielki szacun@ Głos mój i rodziny macie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# SzokMartin 2018-10-17 23:14
Masakra kiedyś Knurowo opanował ten portal a ten michalakowo. Niby nie ma być kolesiostwa a już z ich komitetu dzwonią do firm i mówią że będą tam pracować. Dla mnie to tragedia, boję się jutro konserwę na śniadanie otworzyć bo nie wiem czy z niej wyskoczy Karol, Jan, Krzysztof czy jeszcze coś innego. Do poniedziałku :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: SzokMarian Koniuszy 2018-10-18 08:13
Pierdzielenie. Każdy z Nich pracuje na co dzień i ma ustabilizowaną sytuację finansową. Więc przemyśl zanim coś napiszesz...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Pan MichalakTomasz Gergol 2018-10-17 23:31
Mój głos to zdecydowanie pan Michalak. Chciałbym się przekonać jak sobie poradzi i liczę ze dostanie szanse. Poprzednik miał i czy wykorzystał? Niech sobie każdy odpowie sam na to pytanie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Michalak czy Wiśniewska...Piotr Wąsowicz 2018-10-17 23:43
Najmowic i Graczyk zdecydowanie nie polecam. Najmowicza za to że uśpił Ostródę a U Graczyka nie widzę potencjału. Dałbym szanse komuś z dwójki Michalak Wiśniewska i oboje maja u mnie czystą kartę. Troszkę słaby program pani Kingi powoduje u mnie obawy ale bym jej nie skreślał. U pana Zbyszka podoba mi się otwartość i gra w otwarte karty. Decyzja zapadnie pewnie w ostatniej chwili chociaż chyba pan Zbyszek minimalnie jest dla mnie do przodu ze względu na większe głosy poparcia które słyszę od ludzi. Ale tak jak mówię nie skreślałbym pani Kingi
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Zosia Petrowicz 2018-10-17 23:49
Ja głosuję na Michalak, bo KInga nie ma żadnego planu, a jej wypowiedzi i wystąpienia to jakieś nieporozumienia. Graczyk i Najmowicz- im niech Ostróda już podziękuje
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Marta Klimowicz 2018-10-18 07:18
Mój głos ma Z. Michalak
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Już wybrałemMateusz 2018-10-18 08:05
Będę głosował na Pana Graczyka. Do dzisiaj miałem pewne wątpliwości ale osoba zastępcy burmistrza wymieniona przez Pana Michalaka spowodowało, że już na niego nie zagłosuję. Uważam, że to bardzo słaba kandydatura, na poziomie obecnego zastępcy. A może nawet jeszcze słabsza.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Michalak nie rozśmieszajcie mnieAnia 2018-10-18 08:47
Michalak nie rozśmieszajcie mnie. Facet, który pisze cytuję ” Ostróda to wspaniałe miasto, którym powinni zarządzać ludzie, dla których nie liczą się: stanowiska, zaszczyty, układy oraz etaty dla członków rodziny” a jednocześnie w swojej prywatnej szkole zatrudnia córkę, dwóch synów, dzieci przyjaciół nawet większość nauczycieli zatrudnił po znajomości.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Michalak nie rozśmieszajcie mniehola hola 2018-10-18 09:00
jak słusznie zauważyłaś ..."w jego prywatnej szkole..." miał cię pytać o zdanie przy zatrudnianiu rodziny w ich rodzinnym interesie?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Michalak nie rozśmieszajcie mnieAnia 2018-10-18 09:04
Cytuję hola hola:
jak słusznie zauważyłaś ..."w jego prywatnej szkole..." miał cię pytać o zdanie przy zatrudnianiu rodziny w ich rodzinnym interesie?

Szkoła może i prywatna ale pieniądze są publiczne
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Michalak nie rozśmieszajcie mniemaryjan 2018-10-18 09:39
Jakie publiczne pieniądze,zanim zaczniesz wypisywać dowiedz się jaka jest prawda!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Michalak nie rozśmieszajcie mnietom 2018-10-18 09:45
Cytuję hola hola:
jak słusznie zauważyłaś ..."w jego prywatnej szkole..." miał cię pytać o zdanie przy zatrudnianiu rodziny w ich rodzinnym interesie?


to może teraz RODZINNA RADA MIASTA?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Tylko GraczykPiotr 2018-10-18 09:02
Mój głos oddam na Pana Graczyka, obserwuję jego działania od ponad roku i widzę konsekwencję w działaniu. Nie wyskoczył jak inni kandydaci dwa tygodnie przed wyborami
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Dominika 2018-10-18 09:10
Karta Mieszkańca wg. pomysłu Graczyka to super pomysł, w końcu jakieś profity dla ludzi którzy odprowadzają w Ostródzie swoje podatki. Tak samo budżet obywatelski.
Kino i basen to oczywistość w takim mieście jak nasze, nie rozumiem czemu argumentem u niektórych jest „skąd na to kasa?”. Tak jak różne są gospodynie które zarządzają domowym budżetem, tak różni mogą być włodarze miasta. Jednym rodzinom starcza na wszystko a inne kombinują skąd brać pożyczki na nowy telewizor, chociaż stary nie był przecież taki zły… ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.maryjan 2018-10-18 09:44
Dominika jako myśląca osoba zastanów się,czy dostaniesz tao za darmo??? Koszty wyprodukowania 30tys kart,zniżki na basen i kina których jeszcze nie ma. W każdym mieście za kartę mieszkańca trzeba płacić,doładowywać ją. Po za tym PO-Nowoczesna donoszą na Polaków do UE,działają wbrew interesowi narodu polskiego.Porażka!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Dominika 2018-10-18 10:24
nie dostaję tego za darmo, tylko za podatki które płacę. pieniądze zamiast na głupoty w stylu ławek niepodległości czy dużych imprez z przestrzelonym budżetem, będą szły na to, żeby mieszkańcy w końcu mogli korzystać z wybudowanej infrastruktury.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Agata 2018-10-18 09:53
budżet obywatelski wejdzie ustawowo od 2019 roku :) więc żaden to pomysł graczyka, szanowna pani.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Budżet obywatelskiPeter 2018-10-18 12:12
Oczywiście to prawda, ale tylko w części. Obowiązkowo budżet obywatelski od 2019 roku tworzyć będą miasta na prawach powiatu, a Ostróda takim nie jest
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Sławek 2018-10-18 10:01
ta.. karta mieszkańca. Jest inny komitet co o tym mówił wcześniej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Agata 2018-10-18 10:13
tak, ci z żarówką, rzecz jasna, oni mieli kartę mieszkańca w swoich tezach dla miasta dużo wcześniej niż niezależni :P
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.sylwek 2018-10-18 21:27
Cytuję Agata:
tak, ci z żarówką, rzecz jasna, oni mieli kartę mieszkańca w swoich tezach dla miasta dużo wcześniej niż niezależni :P

KARTĘ MIESZKAŃCA ma Graczyk a nie Michalak. Graczyk to od nich podwinął jak wyszło 11 tez
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# nie wiedzą co mówiąOlo 2018-10-18 10:12
Rozśmieszył mnie niedawno jeden z tzw. niezależnych, kiedy zaczął opowiadać głupoty, że wprowadzą obowiązek odbierania zużytego sprzętu elektrycznego przez RUDNO. Wyjaśniam więc panu niezależnemu. Obowiązek odebrania zużytego sprzętu elektrycznego mają wszystkie placówki handlowe sprzedające takowy sprzęt. Placówki te muszą spełnić jeden warunek. Powierzchnia sklepu wraz z zapleczem wynosi powyżej 200 m kwadratowych. Koniec kropka. Jeżeli mamy głosować na takich pomysłodawców, którzy nie mają zielonego pojęcia o czym piszą to Hospody Pomyłuj. Głosuję na Graczyka. Konkretny, realny program.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: nie wiedzą co mówiąmaryjan 2018-10-18 11:38
Chodziło drogi Olo o odpady wielkogabarytowe oraz to że Ostróda płaci za wywóz śmieci 11zł mając 7km do Rudna,tak samo np. Miłakowo które ma 3-4 razy większą odległość jak Ostróda. Sprawiedliwe Twoim zdaniem?? Nie słuchałeś Łobuzie:-P
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# WygranaGraczyk vs Michalak 2018-10-18 10:29
Najmowicz nie. Wiśniewska nie. Graczyk śmieszny.Michalak tak. Proste.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: WygranaDominika 2018-10-18 10:50
mmm, ale merytoryczny komentarz
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# MerytorykiTeresa 2018-10-18 11:13
U Michalaka nie ma co wymagać rozbudowanych zdań czym bardziej u Najmowicza. Waldek Graczyk ponad rok temu zapytał w prostu jakie mają potrzeby, reszta komitetów miała już odwaloną dużą część roboty.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Z. MICHALAKMieszkanka 2018-10-18 10:33
Jak czytam powyższe komentarze i widzę zazdrość ludzi, ponieważ Michalakowi coś wyszło w życiu tym bardziej ma mój głos. Ja też prowadzę firmę w której pomagają mi moje dzieci. To jest jasne. A kogo miałabym zatrudnić? Sąsiada? Pamiętajcie tylko mały człowiek zazdrości drugiemu. Swój głos oddaje na Michalaka. Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# oni mieszkają poza OstródąOlo 2018-10-18 10:42
Michalak z Lubajn, Wiśniewska również gdzieś w gminie, chyba w Brzydowie. Na wójta niech startują a nie na burmistrza naszego miasta.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# NepotyzmStanislaw 2018-10-18 11:16
Nepotyzm i kolesiostwo. Jaj w tym kraju ma być normalnie? Michalak znając życie pół urzędy obsadzie Michalakami
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Cud przed wyboramiTeresa 2018-10-18 11:10
Pan Michalak wyskoczył nagle. Na jednym ze spotkań wspominał o komunikacji która funduje swojej młodzieży. Jednowielkie oszustwo na wszystko wyciąga kasęnawet na dojazd na zawody. Najlepszy wynik egzaminów? Michalak dba o reputację i gorzej uczących się zamiast wspomagać wyrzuca że szkoły. Kategoryzuje dzieci, będzie kategoryzowal mieszkancow
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Cud przed wyboramimaryjan 2018-10-18 11:36
Proszę o dowody. P. Michalak chciał aby woziła Jego uczniów Żegluga Ostródzko-Elbląska,nie byli zainteresowani zarobić 150 tys. zł. A Pan Michalak dostaje na działalność sportową jak inne kluby sportowe niewielkie dofinansowanie z Powiatu. Dowiedz się zanim zaczniesz hejtować
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Cud przed wyboramiAga 2018-10-18 16:41
Od kogo wyciaga tą kase ,jezeli ma osoba pisząca zarzuty t wprost bo ja mam 8nne zdanie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Debek 2018-10-18 11:25
Swój głos oddam na graczyka, widać że mu zalezy i ma dużo pomysłów
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# GraczykIza 2018-10-18 11:50
Kandydatura Waldemara Graczyka jest jedyną sensowną kandydaturą . Nie ma , poza nim , nikogo kto ma coś do powiedzenia . Reszta to prywata i nic więcej . Pozostali są powiązani z obecnym burmistrzem a ich kandydowanie to zosłona, aby przyjść do drugiej tury wyborów i oddać głosy na pana Najmowicza. Pan Graczyk ma program i znakomity zespół . Powodzenia !
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# KandydaciWojtek 2018-10-18 11:50
Jeden z kandydatów Michalaka to wielki cwaniak, obiecywał swoim klientom cuda, a wychodząc od nich podwajał zamówienia. Później zostawiał klientów z długami. Czy tego chce Ostróda?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.KONKRETY 2018-10-18 12:20
Karta Mieszkańca i Koło Zamachowe Ostródy według pomysłu Graczyka to konkrety, na które mieszkańcy zawsze czekali. Kino, basen, ciekawe imprezy kulturalne i sportowe, konsultacje społeczne, dobrze funkcjonująca komunikacja, nowy żłobek, wymieniać dalej? Jakbyście przychodzili na spotkania z kandydatem to sami byście usłyszeli że wszystkie te działania MAJĄ SENS i są PRZEMYŚLANE i RACJONALNE. To da się w tym mieście zrobić!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Wiesław 2018-10-18 12:35
HEHE jak czytam te komentarze o niezależnym i bezpartyjnym to śmiać się chce. Chyba to pisze sam o sobie kandydat P. Michalak albo ludzie którzy tworzą z nim układ. A czy zamiar wprowadzenia do polityki lokalnej członków swojej rodziny i to kilku to już nie jest tworzenie pewnego układu? Warto też wspomnieć na kogo ten Wasz Niezależny i Bezpartyjny Polityk odda głos w razie niepowodzenia i nie awansowania do drugiej tury. Czy nie przypadkiem na P. Najmowicza tak jak to było w poprzednich Wyborach?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Waldemar GraczykJarek 2018-10-18 13:04
A ja zaglosuję na Waldemara Graczyka. Karta Mieszkanca, którą przedstawił ten kandydat jest to zdecydowanie najlepsza oferta dla mieszkańców i co chyba najważniejsze bardzo łatwa do zrealizowania. Nie są to puste słowa bo dzisiaj nawet w Ostródzie niektorzy kandydaci obiecują wszystko ale są to słowa bez pokrycia a inni nawet nie obiecują bo nic nie zrobili więc po co obiecywać. Warto wczytać się w projekt Karty Mieszkańca i sami sobie państwo odpowiecie czy nie jest to konkretna i korzystna oferta dla Nas mieszkańców. I nie sluchajcie że niby inni kandydaci mają jakieś programy, które rzekomo P. Graczyk od nich przejął bo nie slyszalem aby ktoś inny mowił o takich propozycjach....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Waldemar GraczykAgata 2018-10-18 21:34
ty się zapisz do laryngologa, bo słabo słyszysz :P
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Leszek 2018-10-18 13:17
Uważam, że w tegorocznych wyborach do samorządu trzeba dokonać rzetelnej oceny dotychczasowej "władzy" . Dość już się obłowiła. Trzeba nam mądrych i uczciwych ludzi do Rady Miasta. Stąd skreślać trzeba takich ludzi jak niejaki Henryk Hoch. Osoba ta ma już trzy prawomocne wyroki sądowe i nie może, z powodów etycznych i prawnych wogóle startować do wyborów. Apeluję! Przypilnujmy by Henryk Hoch nie mógł startować do władz Miasta. Inaczej będziemy póżniej tego mocno żałować!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# MichalakEla 2018-10-18 14:19
Ekipa Michalaka widzę ostro działa i komentuje. Prawda jest taka, że Michalak po za zaśmieceniem Ostródy swoimi plakatami nie zrobił nic. Pseudo spotkania z wyborcami? Drętwe i bez polotu w kółko to samo. Tak samo ma być zarządzane miasto?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# Najważniejsza jest rodzinaOlo 2018-10-18 14:50
Łubu dubu, łubu dubu niech żyje nam prezes naszego klubu, niech żyje nam.To mówiłam ja, Agnieszka. O jeszcze zapomniałam powiedzieć, że chcę być kimś ważnym w tym mieście. Chcę mieć stanowisko.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# GraczykBeata 2018-10-18 14:56
Karta mieszkańca jest rewelacyjnym pomysłem. Niech każdy się zapozna z pomysłem a wtedy doceni zaangażowanie kandydata. Ma pan mój głos Panie Waldemarze :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# RE: Kandydaci odpowiadają na pytania.Wojtek 2018-10-18 18:42
Uważam, że w tegorocznych wyborach do samorządu trzeba dokonać rzetelnej oceny dotychczasowej "władzy" . Dość już się obłowiła. Trzeba nam mądrych i uczciwych ludzi do Rady Miasta. Stąd skreślać trzeba takich ludzi jak niejaki Henryk Hoch. Osoba ta ma już trzy prawomocne wyroki sądowe i nie może, z powodów etycznych i prawnych wogóle startować do wyborów. Apeluję! Przypilnujmy by Henryk Hoch nie mógł startować do władz Miasta. Inaczej będziemy póżniej tego mocno żałować!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# do administratoraMichał Iszoro 2018-10-18 19:12
Doskonale rozumiem Pana podejście, liczba komentarzy odzwierciedla w pewnym sensie zainteresowanie tym serwisem (im więcej piszą tym lepiej). W zakładce dla użytkowników jest, podana jest informacja, że wchodząc na stronę ostrodaonline.pl akceptujemy regulamin, m.in. udostępniamy Panu swój adres IP. Więc miałbym taką małą sugestię odnośnie komentarzy zamieszczanych tutaj, aby obok daty i godziny pojawił się adres IP osoby, która dodała komentarz. Myślę, że zniknąłby ten gigantyczny bełkot, a w jego miejsce mogłaby się pojawić merytoryczna dyskusja, gdyby pewne osoby nie kryły się pod fałszywymi imionami. Trollowanie w dzisiejszych czasach może wydawać się bezkarne, lecz kilka takich osób już zostało wyśledzonych na portalu facebook. Tu jest dużo trudniej, gdyż tylko Pan dysponuje tymi danymi. Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
# merytoryczna dyskusja?rzecz jasna 2018-10-18 21:58
Drogi Panie Michale. Zamieścił Pan wczoraj swoje "przemyślenia" w związku z wizytą w Ostródzie Pani Ewy Kopacz. Nie znalazłem w Pana wypowiedzi żadnej merytorycznej dyskusji, której domaga się Pan teraz na tej stronie.Gigantyczny bełkot był wczoraj Pana znakiem firmowym.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Regulamin zamieszczania komentarzy

Niniejszy regulamin podaje jedynie wytyczne a nie ścisłe reguły dotyczące publikacji komentarzy. Użytkownik publikuje swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.
Redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy bez podania przyczyny.
Użytkownik zamieszczając komentarz automatycznie wyraża zgodę na opublikowanie wypowiedzi zarówno w portalu jak i wykorzystaniu przez podmioty współpracujące.
Będziemy usuwać:
- komentarze zawierające treści sprzeczne z prawem
- komentarze zawierające treści propagujące przemoc i dyskryminację
- komentarze zawierające wulgaryzmy
- komentarze zawierające treści reklamowe
- spam
- komentarze zawierające wyłącznie odnośniki do innych stron
- komentarze zawierające treści obrażające inne osoby
- powtarzające się komentarze
- komentarze znacząco odbiegające od tematu

Wpisy zawierające uwagi, zastrzeżenia zarzuty lub inne treści pod adresem redakcji prosimy kierować bezpośrednio do redakcji. Umieszczone w komentarzach będą usuwane.

Poziom wypowiedzi zależy od osób piszących, dlatego zachęcamy do pisania zgodnie z zasadami ortografii a przede wszystkim na temat.

Komentarze są publikowane w sposób automatyczny niewymagający ingerencji administratora. Jeśli uważasz, że opublikowany komentarz łamie regulamin prosimy zgłosić ten fakt za pomocą odnośnika "Zgłoś administratorowi". Po zapoznaniu się zarówno z treścią komentarza jak i zgłoszenia administrator podejmie decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji bądź pozostawieniu go.

Wszelkie kwestie sporne proszę kierować bezpośrednio do redakcji.

Administrator w sposób suwerenny i ostateczny podejmuje decyzję o zdjęciu komentarza z publikacji.
Jeśli z jakiegoś powodu nie zgadzasz się z podanymi tu wytycznymi nie zamieszczaj komentarza.


Regulamin obowiązuje od 2012-04-19